Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@20:37:53 GMT

مصوبه انتقال بدهی توانیر به حساب بدهی دولت اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۵۶۷

مصوبه انتقال بدهی توانیر به حساب بدهی دولت اصلاح شد

هیئت‌وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به انتقال بدهی سازمان توانیر به سیستم بانکی و بانک مرکزی به حساب بدهی دولت را اصلاح کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دولت، در جلسه عصر امروز هیئت‌وزیران به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، مقرر شد از این میزان اعتبار، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به منظور مدیریت خشک‌سالی، رفع کمبود منابع آبی و مرمت و بازسازی قنوات در منطقه شرق شهرستان اصفهان و نیز تکمیل شبکه‌های (۳) و (۴) رودشتین تخصیص ‌یابد و ۲۵ میلیارد ریال دیگر آن برای جبران کمبود منابع آبی و رفع مشکلات کشاورزان شهرستان مبارکه اصفهان هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت از صادرات سیب؛ موافقت دولت با واردات آناناس، انبه و موز به ازای صادرات سیب‌درختی

دولت با توجه به ضرورت حمایت از صادرات یک و نیم میلیون تن سیب‌درختی مازاد و با هدف تشویق صادرکنندگان این محصول، مصوب کرد واردات انبه و آناناس تا پایان سال ۱۳۹۸ صرفاً از محل اظهارنامه صادراتی سیب‌درختی مجاز است.

اصلاح مصوبه انتقال بدهی توانیر به سیستم بانکی به حساب بدهی دولت

هیئت‌وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به انتقال بدهی سازمان توانیر به سیستم بانکی و بانک مرکزی به حساب بدهی دولت را اصلاح کرد.

به‌موجب این اصلاحیه، بدهی سازمان مدیریت تولید و انتقال نیرو‌ی برق ایران (توانیر) شامل اصل، سود و کارمزد تسهیلات بانکی تا سقف ۱۶۰۳۸ میلیارد ریال و شرکت‌های سهامی آب و فاضلاب کشور، آب و فاضلاب استان‌های خوزستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد و شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، مازندران و گلستان و شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیرو‌ی ایران (آب و نیرو) تا سقف ۱۰۴۶۴ میلیارد ریال و بنگاه توسعه ماشین‌های کشاو‌رزی و‌زارت جهاد کشاو‌رزی تا سقف ۱۸ میلیارد ریال به سیستم بانکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب بدهی دو‌لت انتقال می‌یابد تا از محل اعتبار مصوب مربوط پرداخت گردد.

آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون مبارزه با پول‌شویی اصلاح شد

هیئت‌وزیران به منظور رفع ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد الحاقی به قانون مبارزه با پول‌شویی، با اصلاح آن موافقت کرد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به اقدامات دولت برای بازاجتماعی شدن محکومان

هیئت‌وزیران آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون احکام دائمی برنامه‌های کشور در خصوص اقدامات لازم برای بازاجتماعی شدن محکومان را به تصویب رساند.

به‌موجب آیین‌نامه فوق، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مکلف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات عمومی و مردم‌نهاد، اقدامات زیر را در جهت بازاجتماعی شدن محکومان انجام دهد:

با رویکرد ارتقای بازدارندگی و جنبه اصلاحی مجازات حبس، اصلاح محیط زندان‌ها از طریق اقداماتی نظیر طبقه‌بندی زندانیان و بازداشت‌شدگان بر اساس سابقه و نوع جرائم ارتکابی، تفکیک متهمان از محکومان در بازداشتگاه‌های موقت در شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت. در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد با هماهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، زندان‌ها را به‌عنوان منطقه بهداشتی تحت پوشش خدمات جامع و همگانی سلامت کشور قرار دهد؛

آموزش زندانیان واجد شرایط با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور؛

رفع مشکل معیشتی خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و سایر نهادهای ذی‌ربط و بیمه سلامت رایگان زندانیان و خانواده آن‌ها و پیش‌بینی اعتبار موردنیاز در بودجه‌های سنواتی؛

تسهیل بازگشت محکومان پس از تحمل کیفر به زندگی شرافتمندانه و رفع موانع اشتغال آنان با ساماندهی و محدود کردن موارد استعلام از سوءپیشینه به موارد خاص و رفع اثر محکومیت در چهارچوب قوانین مربوط؛

معرفی زندانیان نیازمند اشتغال به مراجع ذی‌ربط پس از آزادی.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: توانیر صادرات میوه پول شویی هیئت وزیران انتقال بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰میلیارد ریال به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد ریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر تزریق نقدینگی به بورس انرژی را  یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق دانست و گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به 121 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در همین راستا 32 شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی 46 درصد و سهم نیروگاه های دولتی 54 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود