Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:14:35 GMT

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۶۹۸

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یاتاقان‌های میل لنگ یا شاتون‌ها چسبیده، دنده استارت شکسته و رفتن آن در فلایویل می‌تواند موجب استارت نخوردن خودرو شود. استارت نخوردن خودرو ممکن است به دلیل خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک در خودرو‌های اتومات، خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، باشد.

اگر می‌خواهید بفهمید که باتری ماشینتان سالم است از ولت متر استفاده کنید و اگر به این وسیله دسترسی نداشتید چراغ جلو ماشین را روشن کرده و نور بالا بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت سالم بودن باتری نور چراغ‌ها عادی است.

اگر فکر می‌کنید علت استارت نخوردن خودرو قطع شدن سیم کشی استارت است، لحظه چرخاندن سوئیچ، چراغ‌های پشت آمپر روشن می‌شوند و صدایی هرچند خفیف می‌شنوید، این فکرتان منتفی است.

اگر علت استارت نخوردن، خرابی موتور استارتر یا سیم کشی استارتر باشد چراغ‌های پشت آمپر یک لحظه خاموش می‌شوند و صدای" تق" می‌شنوید.

اگر مشکل از استارتر یا اتصالات پشت استارتر باشد هنگام استارت، چراغ‌های آمپر خاموش یا ضعیف نمی‌شوند، و فقط صدای تق شنیده می‌شود.

در بیشتر موارد علت استارت نخوردن، خرابی باتری است که با تعویض باتری ماشین این مشکل حل می‌گردد.

اگر باتری، استارتر و سیم کشی ماشین همگی سالم بودند، احتمالا موتور ماشین قفل کرده است. اگر می‌خواهید بدانیدعلت استارت نخوردن ماشین موتور ماشین قفل کرده است، دنده را در وضعیت ۵ قرار دهید و آن را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، موتور شما قفل شده است. این روش برای گیربکس دنده‌ای کاربرد دارد نه اتومات.

گیربکس‌های اتوماتیک به گونه‌ای هستند که وقتی دسته دنده (Lever) در وضعیت R، یا D باشد، موتور استارت نمی‌خورد. در صورت خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نمی‌شود و خودرو استارت نمی‌خورد.

منبع: خودرو کار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی

امیرمسعود عابدین: جنرال‌موتور با هامر EV، این خودروساز محبوب را از ورشکستگی رهانید.

سبک طراحی جدید هامر، همراه با حفظ اصالت همیشگی دیده می‌شود. سه موتور برقی در این خودرو با همکاری هم، ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. گشتاور حیرت‌آور ۱۵۰۰۰ نیوتون‌متری به هر چهار چرخ منتقل می‌شود! شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این پیکاپ ۳ تنی، چیزی کمتر از ۳ ثانیه اعلام شده است! قابلیت حرکت خرچنگی، از جذاب‌ترین ویژگی‌های این پیکاپ محسوب می‌شود.

قیمت نسخه ادیشن وان هامر EV، حدود ۱۱۲ هزار دلار (معادل ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان) اعلام شده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899072

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • خودرو سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند