Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان شامگاه یکشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی گفت: با عنایت دولت، برنامه‌های توسعه‌ای فراوانی در استان داریم که تحقق آنها، هماهنگی بین بانک‌ها را می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با تاکید بر تلاش استان در اجرای پروژه‌های زیرساختی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها و در راستای جبران عقب ماندگی‌های استان، برای اولین بار از ظرفیت ماده ۵۶ بهره گرفتیم تا از طریق استقراض دولت از بانک‌ها، برنامه‌ها سرعت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی با تشریح طرح‌های اولویت دار و حمایت دولت از برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان گفت: در زمینه جذب منابع مالی، تلاش‌های خوبی صورت گرفته به نحوی که میزان اعتبارات جذب شده از محل منابع ملی طی یک سال گذشته بیش از اعتبارات تملک دارایی استان بوده است. 

وی عدم شفافیت برخی بانک‌ها در ارائه آمار دقیق را از موانع توسعه برشمرد و افزود: نداشتن آمار دقیق از میزان منابع بانکی، برنامه‌ریزی برای برنامه‌های توسعه ای را با مشکل مواجه می‌کند. 

معتمدیان تصریح کرد: گزارش‌هایی دریافت شده دال بر اینکه در برخی بانک‌های استان، نرخ سودی بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی اعمال می‌شود که این موضوع اعتبار بانک‌ها را زیر سؤال می‌برد. 

وی گفت: جذب سرمایه‌گذاران از برنامه‌های جدی ماست لذا در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. 

بنابر این گزارش نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بعد از بحث و رایزنی نمایندگان بانک‌های حاضر مصوباتی به همراه داشت. 

بر این اساس همه بانک‌ها موظفند آمار دقیق منابع و مصارف خود را به دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌ها ارائه کنند تا برای بهره‌برداری درست و به موقع تجمیع شوند. 

مقرر شد جلسات شورای هماهنگی با حضور تمامی بانک‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی به صورت منظم و مستمر برگزار و تمامی مسایل و مشکلات حوزه بانک‌های استان احصا شده در جلسه بعدی با راهکارهای رفع آنها مطرح شود. 

همچنین در این جلسه با توجه به افزایش منابع بانکی استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، به این نکته تاکید شد که ۹۰ درصد منابع قابل تخصیص بانک‌ها به تسهیلات اختصاص یافت که در مقایسه با نرم استاندارد (۸۰%) قابل توجه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 تملک دارایی خراسان جنوبی دولتی و خصوصی روابط عمومی منابع مالی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری