Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@21:25:56 GMT

نیاز بدن به ۵ ویتامین مهم در زمستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۵۵۷

ساعت 24-در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می شود و از طرفی سرماخوردگی و آنفلوآنزا شیوع پیدا می کند.

بسیاری از این بیماری های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد از این رو با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد:

ویتامین سی: شروع زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می شود. ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.

ویتامین دی: اگرچه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر می شود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

ویتامین ای: مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین ب کمپلکس: تمام ویتامین های گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین ب به ویژه ویتامین ب ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می یابد.

امگا ۳: این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ می کنند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری های مفصلی میشوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است می شود.

منبع: آوای سلامت

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم

تقویت چشم و بینایی با تغذیه را که می شنویم یاد هویج می افتیم. درست است که هویج موجب تقویت چشم می شود اما مواد غذایی دیگری هم هستند که اثراتی فوق العاده در تقویت چشم دارند.

به گزارش نمناک، تقویت چشم و بینایی با تغذیه شامل خوردنی ها و نخوردنی هایی می شود که با شناخت آنها می توانید در مراقبت از چشمانتان از راه خوراکی بهتر عمل کنید. چشم عضو مهمی است که به مراقبت های زیادی نیاز دارد و یکی از این راهها رعایت اصول تغذیه برای داشتن چشمانی سالم است.

مواد غذایی مفید برای تقویت چشم و تاثیر تغذیه بر بینایی

به طور کلی شما باید مقادیر زیادی سبزیجات سبز و پر برگ و هفته ای دو بار ماهی مصرف کنید تا چشمی سالم داشته باشید اما در کنار این نکته با برخی از مواد غذایی مفید برای چشم آشنا شوید.

هویج با داشتن ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین سلامت کلی چشم را بهبود می بخشد. مصرف غذاهای بتا - و لیکوپن را افزایش دهید و یا از مکمل های غنی ویتامین A استفاده کنید. اسفناج و کلم بروکلی نه تنها غنی از ویتامین های C،B،A و E و مواد معدنی و روی هستند بلکه غنی از لوتئین و زیزانتین نیز هستند. مصرف روزانه اسفناج، می تواند مانع بروز اختلال هایی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد شود. اسفناج، برای سلامت قرنیه چشم نیز مفید است و بروکلی با داشتن ویتامین B، لوتئین و زیزانتین نه تنها باعث تقویت بینایی می شود بلکه از چشم ها حفاظت می کند و از تاری دید پیشگیری می کند. تقویت چشم با گیاهان دارویی

از لحاظ طب سنتی مواد غذایی مفید و مضر برای چشم و بینایی شامل:

زردچوبه - هویج - آویشن - شلغم - رازیانه - بادام شیرین با نبات - مغزها بطور کلی مانند بادام، گردو، پسته، فندق - مربای هلیله - دارچین، زعفران و کندر

نسخه های طب سنتی برای تقویت چشم و بینایی

هر روز یک گرم آمله کوبیده در عسل حل کرده میل نمایند قوت چشمها زیاد می گردد.

مخلوط بادام و رازیانه:
بادام و دانه رازیانه را پودر کنید. این پودر و یک لیوان شیر را قبل از رفتن به تخت خواب مصرف کنید. از مصرف آب به مدت دو ساعت بعد از مصرف شیر پرهیز کنید. برای چهل روز از این برنامه پیروی کنید. نبایدهایی برای تقویت بینایی و چشم

در بخش تغذیه مناسب تقویت چشم و بینایی سری بایدها و مفیدها را گفتیم و حالا نوبت به نبایدهاست که شما باید در برنامه غذایی خود رعایت کنید.

از مصرف گوشت های خشک و فرآوری شده تا حد امکان پرهیز کنید. برای جلوگیری از ضع بینایی و دید مصرف غذاهای غلیظ مانند حلیم و کله پاچه را به حداقل برسانید. مواد غذایی نفاخ و تحریک کننده معده و روده عدس، پیاز، سیر، تره، شاهی، بادنجان، باقلا، لوبیا، کلم، شوید، زیتون خام خوراکهای ترش مانند سرکه، سیب ترش برای بینایی خوشایند نیستند. مصرف زیاد خوراکهای شور مانند کنسروها، خیارشور، چیپس و پفک دلیلی است بر ضعف بینایی شما در حالت سیری هرگز به غذاخوردن ادامه ندهید. سیر و با شکم پر خوابیدن از علل دیگر ایجاد ضعف چشم است.   نکاتی برای تقویت و حفظ سلامت بینایی خوب بهداشت خوب چشم ها را با شستن صحیح آن ها با آب سرد و یا گلاب در هر روز حفظ کنید.گلاب در کاهش فشار چشم و خارش به ویژه در تابستان موثر است. از لمس کردن چشم ها بدون شستن دست ها پرهیز کنید. وضعیت لنزهای طبی خود را بررسی کنید. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بسیار دوری کنید و زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، عینک آفتابی محافظ و یا کلاه خود را بپوشید.

چیزهای دیگری هم هست که باید رعایت کنید و در ادامه ی این بخش از نمناک عنوان شده است.

توصیه های دیگر: به صفحه تلویزیون یا صفحه کامپیوتر خود خیره نشوید، چون به چشم فشار وارد میکند. هنگام کار با یک کامپیوتر، مانیتور را در فاصله ای مناسب، حدود 18 تا 24 اینچ دورتر قرار دهید. ارتفاع صفحه مانیتور باید درست در پایین سطح چشم باشد. هر 20 دقیقه یک بار وقفه های بصری مکرر داشته باشید و چشمان خود را آرام کنید. از مطالعه در نور کم خودداری کنید چون باعث فشار روی ماهیچه های چشم می شود. عینک هایی را که مناسب نیستند استفاده نکنید، این برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد. معاینه عمومی منظمی داشته باشید. همیشه از لوازم آرایش چشم با کیفیت خوب استفاده بکنید و لوازم آرایش چشم قدیمی را دور بیندازید. خوابیدن ناکافی و نامناسب منجر به ناراحتی چشم و دید تار می شود. چشم های خود را به طور غیر ضروری مالش ندهید. از رژیم غذایی غنی ویتامین C استفاده کنید. از غذاهای غنی از روغن، چرب یا تند پرهیز کنید. سیگار نکشید. از استرس داشتن جلوگیری کنید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها