Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@08:18:36 GMT

آموزش زبان چینی در مدارس، شاید به زودی!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۸۶۹

آموزش زبان چینی در مدارس، شاید به زودی!

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود. تاریخ انتشار: 10:12 - 18 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۲۰۹

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: شعار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهش خلاقیت و زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوعلم بیان کرد: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آمورش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.

وی  افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید به رشد خلاقیت کمک کند. برنامه درسی فعلی ما چقدر با نیاز‌های واقعی نسل امروز پیوند برقرار کرده است؟ ما به این نقص اذعان داریم و رفع این نقیصه نیازمند کار‌های بلند مدت و طولانی دارد.

ذوعلم بیان کرد: باید جهت گیری فعلی اسناد تحولی را به طور کامل و با توجه به اهمیت‌های آشکار آن طی کنیم، ولی در اجرای کامل آن باید بر اساس کمبود‌ها و کاستی‌ها در زیر ساخت‌ها شروع کنیم که مهمترین کمبود زیر ساختی و تشکیلاتی است تا بتوانیم مقوله پژوهش را از مقوله تولید بسته‌های آموزشی جدا کنیم و از آن طرف نقد وبررسی درباره برنامه درسی شفاف‌تر انجام شود. فرهنگ سازمانی و محوری بودن معبودات یک مانع و کمبود منابع انسانی یک بحث دیگر است.

وی گفت: دچار نقص فرهنگ پژوهشی هستیم و دچار پژوهش‌های کلیشه‌ای هستیم. پژوهش‌های ما باید مدرسه محور شود تا کاستی‌ها و چالش‌های مدرسه را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.

ذوعلم بیان کرد: دچار کمبود اعتبار پژوهشی هستیم، ولی پرداختن به اعتبارات پژوهشی آموزش و پرورش سرمایه گذاری مهمی است.

بیشتر بخوانید: «زبان چینی» مسافر مدارس پاکستان شد

وی گفت: ما باید پژوهش را به سطح مدرسه و دانش آموز پیش ببریم.

رئیس سازمان پژوهش افزود: باید با یک نگاه مشارکتی در پژوهشگاه‌های کشور به صورت واقعی ورود کنیم و به تعمیق فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش بپردازیم.

وی بیان کرد: هنوز مبانی نظری تحولی ما در پژوهش‌های آموزش و پرورش ورود نکرده است. باید به سمت تحول درونی پژوهش‌ها متناسب با اسناد تحولی پیش برویم.

رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: جز فرهنگ ساری و تعمیق فرهنگ سازمانی راه دیگری برای جلوگیری از جعل پژوهش وجود ندارد و جعل مدارک آفتی است که باید از آن خارج شویم. هر اقدامی در جامعه باید بر اساس یک اقدام پژوهشی باشد.

ذوعلم بیان کرد: تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی و زبان‌های عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زبان چینی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند