کاغذ پارههایی به اسم قرارداد
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۴۸۰۳
اما با وجود قرارداد بین «آندره آ استراماچونی» و باشگاه استقلال تهران این پیروزی ممکن نبود؛ قراردادی که «امیرحسین فتحی» مدیرعامل باشگاه درباره آن گفته بود یک ماه روی آن کار شده است تا کاستیهای آن برطرف شود. واقعیتی که در پشت قرارداد امضا شده از سوی فتحی وجود داشت آن بود که او تنها با دانش خود این قرارداد را جامع دانست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سرمربی ایتالیایی به دنبال بهانه بود و فتحی در مصاحبه ها وعده داد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما چه زمانی این خارجی کاربلد شلیک نهایی را انجام میداد؟ برای فسخ بهانه لازم بود و پرداخت نشدن مطالبات بهترین بهانه بود تا قرارداد فسخ شد. فسخ قرارداد در کمتر از یک ساعت نشان داد که استراماچونی مانند مارک ویلموتس، کارلوس کی روش و برانکو ایوانکویچ به خوبی دانش مدیران فوتبالی ایران را شناخته و آنچه فتحی از آن به عنوان یک قرارداد جامع یاد می کرد برای مرد ایتالیایی کاعذ پارهای بیش نبود که تنها دانش مدیریت فوتبالی فتحی میتوانست آن را بدون نقص تعریف کند.
سرمربی ایتالیایی استقلال از بیست و یکم مرداد ماه سال جاری با مسوولان باشگاه به مشکل خورد و قرار بود پیش از رقابتهای لیگ نوزدهم قرارداد فسخ کند اگر آن زمان استراماچونی میرفت مدیران این باشگاه کمتر از امروز تحت فشار قرار میگرفتند اما او ماند تا نشان دهد میشود موفق بود اما در راه موفقیت افزون بر حریف در زمین فوتبال، سرعتگیرهای دیگری وجود دارد که یکی از این موانع، مدیران غیر همسو با مربی است مدیرانی که در چند سال اخیر به فوتبال ایران و باشگاه استقلال تحمیل شدند.
«فتحی استراماچونی را فراری داد.» این جمله یکی از پرتکرارترین جمله هایی بود که دیشب در فضای مجازی از سوی هواداران تیم فوتبال استقلال به کار گرفته میشد. آنان حتی مدعی بودند که تیم مدیریت فتحی دلسوز استقلال نیست و این مدیر با وجود اصرار پیشکسوتان و هواداران، به کرسی ریاست باشگاه چسبیده است. آنان بر این باورند که ماندن فتحی به مانند بسیاری دیگر از مدیران ورزشی کشور نمیتواند پیامدهای مثبتی برای فوتبال داشته باشد زیرا آنان با علم به برخی از محدودیتهایی که در کشور وجود دارد پای قراردادهایی را امضا میکنند که نتیجه نهایی آن «خسارت محض» است.
اما چرا هواداران فتحی را دلسوز استقلال نمی دانند؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است که چند ماه زمان را به عقب ببریم جایی که بیست و یکم مردادماه نخستین نشانه های اختلاف مرد ایتالیایی با فتحی علنی شد. سرمربی سابق اینترمیلان ایتالیا از چند ماه گذشته همواره از پرداخت نشدن مطالبات گلایه داشت و تیم مدیریت کاری انجام نمیدادند. فتحی بیش از هر فرد دیگر آگاه بود اگر پول این مربی تا ۶۰ روز پرداخت نشود او با استفاده از بند قانونی فیفا میتواند بدون هیچ مشکلی قرارداد را فسخ کند. حربهای که برانکو ایوانکویچ از آن استفاده کرد و از پرسپولیس رفت.
فسخ یکجانبه قرارداد استرا، هتتریک مربیان خارجی بود که بدون توجه به جایگاه فوتبال ایران و با استفاده از ضعف دانش مدیریت امثال فتحی صورت پذیرفت. رییس فدراسیون فوتبال، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل باشگاه استقلال در زمان فسخ قرارداد ویلموتس، برانکو و استراماچونی تنها نظارهگر بودند و تجربه مربیان پیشیتن نیز برای آنان به درس عبرتی تبدیل نشد. این مدیران نه تنها در این زمینه نتوانستند کاری انجام دهند بلکه با وعده و وعید به هواداران تا آخرین دقایق از حضور قدرتمندانه سرمربی در نیمکت سخن به میان آوردند.
باید کسانی که حکم این مدیران را امضا کردند پاسخگو باشد که چرا با وجود آنکه استراماچونی تاکید داشت میرود مدیران با اعتماد به نفس کامل از ماندن او حرف می زدند؟ چرا این مدیران هیچگاه با هواداران رو راست نیستند؟ ویلموتس قبل از بازی عراق فسخ کرد اما مسوولان فدراسیون اصرار داشتند او مربی تیم است و هنوز نیز بر آن پافشاری دارند؟ جمله کلیشهای دیگر این است که هیچ اتفاقی پس از رفتن استراماچونی و ویلموتس نخواهد افتاد اما چند ماه پس از بازگشت این خارجیها به اروپا، شکایت فیفا و محرومیت گریبان ایران را خواهد گرفت و مبلغ قرارداد نیز باید کامل پرداخت شود قراردادی که در پرداختی و مبلغ ان هیچگاه شفاف نبود و این همان قاعده ای است که هواداران را نامحرم به فوتبال ایران تلقی میکند.
چه کسی باید پاسخگوی این زیان های مالی و فوتبالی باشد؟ آیا کسانی که حکم امثال فتحی را امضا کردند میتوانند هواداران را راضی نگه دارند یا اینکه انان همچنان پشت تحریمها پنهان خواهند شد؟ آیا نهادهای نظارتی برای ضررهای ارزی فوتبال ایران ورود خواهند کرد؟
استراماچونی مانند برانکو و ویلموتس رفت و باشگاه به خاطر نقض قرارداد باید مبلغ او را به صورت کامل پرداخت کند و اگر در این زمینه نیز تعلل داشته باشد باید جریمه نیز پرداخت کند. مبلغ این قرارداد برای ۲ سال بیش از ۱۵ میلیارد تومان براورد شده و این تنها مبلغ رسمی قرارداد سرمربی ایتالیایی است. استقلالی تحت مدیریت فتحی که روز گذشته از پرداخت ۱۱۰ هزار دلار عاجز بود باید در ادامه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای ۲ فصل به مرد خوش پوش ایتالیایی پرداخت کند. حال چگونه قرار است این مبلغ پرداخت شود راهکاری است که بدون شک فتحی راهی برای آن پیدا خواهد کرد.
برچسبها استقلال آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال امیرحسین فتحیمنبع: ایرنا
کلیدواژه: استقلال آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال امیرحسین فتحی استقلال آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال امیرحسین فتحی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
فیلم «مست عشق» بالاخره پس از حواشی فراوان اکران شد و در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
به گزارش برترینها، آخرین ساخته حسن فتحی یکی از مهمترین فیلمهای چند سال اخیر است که حاشیههای زیادی در اطراف آن شکل گرفت و حالا بعد از چند سال رنگ پرده دیده است. یکی از پروژههای مهم و بینالمللی سینمای ایران درباره شخصیت محبوب عارفان و صالحان مولانا جلالالدین محمد بلخی. در ادامه مروری داریم بر متن و حاشیه و اطلاعات فیلم مست عشق.
بازیگران و عوامل فیلم مست عشقیکی از ویژگیهای جذاب فیلم مست عشق ترکیب حضور بازیگران آن است. از ستارگان مطرح سینمای ایران و ترکیه همگی در این اثر سینمایی دور هم جمع شدهاند و میتوان این فیلم را یکی از مهمترین و پرستارهترین آثار سینمایی چند سال اخیر دانست؛ پارسا پیروزفر بازیگر مطرح و محبوب سینمای ایران در نقش مولانا بازی میکند و شهاب حسینی نیز در نقش شمس تبریزی با گریمی متفاوت و دیدنی در این اثر حضور دارد. حسام منظور دیگر بازیگری است که یکی از نقشهای اصلی این فیلم یعنی شخصیت حسامالدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا) را بر عهده گرفته است.
بوراک توزکوپاران بازیگر مطرح سینمای ترکیه در نقش سلطان ولد (پسر بزرگ مولانا) حضور دارد. بوران کوزوم دیگر بازیگر مطرح ترکیه است که نقش علاءالدین (پسر مولانا) را بازی میکند. اما شاید یکی از مهمترین چهرههای این فیلم هانده ارچل ستاره تلویزیون و سریالهای ترکیه است که در مست عشق در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا) حضور یافته است. بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون (همسر مولانا)، ابراهیم چلیکول در نقش اسکندر و خالد ارگنچ ستاره مطرح ترکیه که پیش از این در سریال دیدنی حریم سلطان بازیگر نقش محوری بود در نقش پدر مولانا، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
مهران برومند تهیهکننده این اثر است که با سرمایهگذاران کشور ترکیه این فیلم را تولید کرده و تمامی تصاویر در کشور ترکیه ضبط شده است. فاهیر آتاک اوغلو آهنگساز آثاری همچون عمر و حریم سلطان، آهنگسازی موسیقی فیلم را بر عهده داشته و علیرضا قربانی موسیقی تیتراژ آن را اجرا کرده است.
خلاصه داستانداستان فیلم مست عشق بخشی از زندگی «مولانا» و «شمس تبریزی» در سالهای ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری را به تصویر میکشد. این فیلم دربارهی رابطه «مولانا» با «شمس تبریزی» و عشقی که او نسبت به «شمس» داشت و تأثیر فراوان او بر زندگی و اشعار «مولانا» و عشق و ارتباط او با خدا و عرفان را به تصویر میکشد.
پرسش بزرگی که مست عشق مطرح میکندصفحه اینستاگرامی فیلمتو که اخبار حوزه سینما را پوشش میدهد درباره ساختار فیلم مینویسد: آیا «مست عشق» سخنی تازه در باب یکی از رازآلودهترین روابط انسانی دارد؟ آیا سازندگان، مخاطب را به نکاتی مگو، ارجاع میدهند؟ پاسخ منفی است. پس چرا باید «مست عشق» را دید؟ به این دلیل که فیلم دارای هویتی مستقل است و خوانش مخصوص به خود از سوژه را دارد. وانگهی، یکی از کارکردهای سینما، تصویری کردن شنیدهها و خواندهشدهها است؛ حتی اگر حرفی تازه نداشته باشد.
مهم این است که حالا، در ویترین سینمای ایران فیلمی وجود دارد که فرازهایی از زندگی شمس و مولانا به همراه اتفاقات زمانه را تبدیل به یک روایت سرگرمکننده، با چاشنی قصه، فضاسازی، موسیقی، بازیهای خوب و ... کرده. تازه، در حد توان، تلاش کرده منصف باشد و از قدیسسازی و تاکید اغراقآمیز بر جغرافیا (ایرانی بودن مولانا) بپرهیزد. چون هدف اصلی فیلم همانی است که بارها شمس بیان میکند: «عشق یا تکلیف؟» و آنچه مولانا را از مرحله زهد به عرفان میرساند، رهایی از قید تکلیف و راهی شدن در وادی عشق است.
روایتی عامهپسند با حضور کمجانِ مولاناالهه آرانیان در روزنامه خراسان مینویسد: در «مست عشق» حضور مولانا در قامت یک شاعر و عارف را خیلی کم رنگ خواهید دید و بیشتر روایت عاشقانه و معمایی از سرگذشت شمس تبریزی و اینکه چه بر سرش آمده و مرده یا زنده بودنش، شما را درگیر خواهد کرد. رفت و برگشت بین گذشته و حال و روایت آن چه قبلاً اتفاق افتاده و پل زدن به سمت آنچه در زمان حال رخ داده، به جذابیت فیلم کمک کردهاست. در روزگارِ مصادره مفاخر و بزرگان ایرانی، تأکید بر ایرانیبودن مولانا و زادهشدن او در بلخ و نیز زبان استوار فیلم نامه و استفاده از زبان رسمی فارسی در «مست عشق» شایسته تحسین است.
تیتراژ پایانی فیلم با صدای علیرضا قربانی و آهنگ سازی حسام ناصری از دیگر نقاط قوت آن است که در چند روز گذشته در فضای مجازی با بازخورد خوب مخاطبان همراه بودهاست. طراحی صحنه و طراحی لباس شخصیتها نیز متناسب با روزگار مولانا در قرن هفتم هجری است. عده قابلتوجهی از مخاطبان هم به تدوین فیلم انتقاد کردهاند. به هر حال «مست عشق» را با همه کموکاستیهایش باید دید و امیدوار بود که زندگی دیگر چهرهها و بزرگان فرهنگ و ادبیات این سرزمین هم به تصویر کشیده شود.
نظر کاربران چیست؟آیدین سیارسریع: ساختن فیلمی درباره مولانا کار سختیه. اگه روی سیر و سلوک و تحول درونی مولانا تمرکز بشه جذابیتی برای مخاطب سینما نداره. از طرفی اگه کشمکش بیرونی اضافه و پرداخت هالیوودی پررنگ شه، میشه همین که دوستان زحمت کشیدن. ترکیبی از گیم آو ترونز و کلید اسرار. پس اصلا چه کاریه کلا؟
سوین: فیلم «مست عشق» بنظرم ارزش دیدن داره و جدا از بازیگران موسیقی فوقالعادهای داشت. هرچند میشه انتقادهایی مثل دوبله شدن دیالوگهای ترکی و کم بودن صحنههای شمس و مولانا مطرح کرد. بازیگری هانده ارچل اینبار عالی بود.
پرسفونه: واقعا از مست عشق خوشتون اومد؟ جز بازیگر خوشگل و دکور خفن چی داشت واقعا؟
محدثه: هانده ارچل یه استوری از مست عشق نذاشت حداقل بگه آره منم تو این کار بودم، بعد ما کم مونده رو تیشرتمون پوستر مست عشق رو چاپ کنیم چرا، چون ایران بعد عمری با یه کشور خارجی کار داده بیرون. ترکیه اونقدرا که باید و شاید خارجی نیست از هیجانت کم کن ایرانی.
مهرو: یه جوری از مست عشق بد میگید که آدم جرات نمیکنه بگه خوشش میاد. درسته شاهکار سینمایی نبود، وقتی اینقدر که داره له میشه هم نبود. همینجوری هم فتحی مجبور شده فیلم رو سلاخی کنه.
ماندانا: "مست عشق" رو دیدیم و به نظرم:
۱: بازی شهاب حسینی خوب نبود، حداقل نسبت به بازی ابراهیم چلیکول.
۲: فیلمنامهش خوب نبود، انتظاری که داشتم رو ندیدم، روایتهای سطحی داشت.
۳: جلوههای بصری قشنگی داشت.
۴: اگه کتاب ملت عشق بخونی برات جذابتره؛ که من نخوندمش!