Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) از فردا (سه‌شنبه) به مدت 2 روز در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از فردا (سه‌شنبه) ۱۹ آذر ماه به مدت ۲ روز (۱۰ و ۱۱ دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) با حضور هیأت‌های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت ایرانی به ریاست «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی بدین منظور راهی نورسلطان شده است.

«گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در اظهاراتی از حضورش در این نشست خبر داده و با اشاره به اثرگذاری ایران و روسیه در تحولات سوریه، از دو کشور خواست به حل بحران سوریه کمک کنند.(اینجا بخوانید)

«ایبک اسمادیاروف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان پیش از این گفته بود که در چهاردهمین دور از مذاکرات آستانه درباره اقداماتی از جمله آزادی زندانیان، جست‌وجوی مفقودان و ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل نظر خواهد شد و افزود: این نشست با حضور ایران، روسیه، ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری، سازمان ملل، لبنان و عراق برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود که این دور از مذاکرات اواخر اکتبر (اوایل آبان) برگزار شود که به تعویق افتاد.

«محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنان روند آستانه هفتم آبان ماه سال جاری و در آستانه برگزاری نخستین نشست بازنویسی کمیته قانون اساسی سوریه، نشستی سه جانبه را برگزار و پس از آن «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز به جمع آنها پیوست. وزرای خارجه سه کشور در پایان بیانیه‌ای شش بندی صادر شد.(اینجا بخوانید) 

نشست بازنویسی کمیته قانون اساسی سوریه هشتم آبان ماه به مدت پنج روز (چهارم تا هشتم نوامبر) با حضور سه هیأت دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه در ژنو برگزار شود. دومین نشست بازنویسی نیز چهارم آذر ماه در ژنو برگزار شد، ولی با توجه به اینکه هیأت دولت سوریه در این مذاکرات در اعتراض به مواضع دیگر طرف‌ها محل مذاکرات را ترک کرد، عملا پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد. 

به گزارش فارس، سیزدهمین نشست صلح سوریه دهم و یازدهم مرداد ماه با حضور هیأت‌های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) با حضور نمایندگانی از دولت سوریه و معارضان و همچنین دو عضو جدید (ناظر) روند آستانه یعنی لبنان و عراق در شهر نورسلطان (آستانه) برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست آستانه نورسلطان قزاقستان روند صلح سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد

بازیکن کلیدی تیم استقلال ممکن است بازی حساس مقابل قرمزهای اهواز را از دست بدهد.

به گزارش فارس، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و ششم لیگ برتر، میزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

براساس پیگیری‌ها مشخص شد؛ مهرداد محمدی بازیکن کلیدی آبی‌های تهران که تاکنون 6 گل برای این تیم به ثمر رسانده در حال حاضر 3 کارته است و در صورت دریافت کارت زرد در بازی فردا، بازی با فولاد در هفته بیست و هفتم را از دست خواهد داد.

شاگردان نکونام فردا (دوشنبه 17 اردیبهشت) از ساعت 19 به مصاف ذوب آهن می‌روند و سپس درچارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر، روز دوشنبه 24 اردیبهشت به مصاف فولاد خوزستان می‌روند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • خبر خوش برای نکونام و استقلالی‌ها در آستانه بازی با ذوب آهن
  • خلاقیت جالب فولاد برای دعوت از هواداران
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست