Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:۴۷ هزار فرد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و سالمند در مراکز سراسر کشور نگهداری می شوند که تا دی ماه سال گذشته، مبلغ یارانه آنها ۶۴۰ هزار تومان بود و در انتهای سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان رسید و از آبان ماه امسال به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت

وحید قبادی دانا گفت: برای مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت پیش بینی های لازم انجام و مقرر شده مبلغ یارانه آنها بر اساس هزینه تمام شده پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، مبلغ این یارانه از آبان ماه امسال به ماهانه ۹۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه و افراد فاقد سرپرست موثر به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان رسیده است.


 رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این مبلغ طبق مصوبه هیات وزیران به مراکز نگهداری شبانه روزی برای هر فرد دارای معلولیت جسمی و ذهنی و سالمند پرداخت می شود. افزایش مبلغ یارانه مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت کمک خوبی برای مراکز نگهداری و موسسات خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار فرد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و سالمند در مراکز سراسر کشور نگهداری می شوند که تا دی ماه سال گذشته، مبلغ یارانه آنها ۶۴۰ هزار تومان بود و در انتهای سال ۹۷ به ۷۷۰ هزار تومان رسید و از آبان ماه امسال به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که ۱۳ درصد آنها دارای معلولیت های مربوط به ناشنوایی و کم شنوایی، ۱۱ درصد معلولیت کم بینایی و نابینایی، ۳۹ درصد معلولیت های جسمی و حرکتی، ۲۴ درصد معلولیت ذهنی، پنج درصد معلولیت های مربوط به صوت و گفتار و هشت درصد دارای اختلالات روانی مزمن هستند.

بیشتر بخوانید:

در سازمان بهزیستی بین معلولان فرق نمی گذاریم

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902921

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط