Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@11:55:46 GMT

شرایط جاده و روستاهای برفگیر لرستان پایدار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۹۴۱

شرایط جاده و روستاهای برفگیر لرستان پایدار شد

به گزارش ایرنا طی ۲ روز گذشته تردد در جاده های کوهستانی استان با کندی انجام می شد و برخی روستاهای سلسله، الیگودرز و نورآباد علاوه بر قطع برق، راه دسترسی نداشتند و در محاصره برف بودند.

بارش سنگین برف در شرق و شمال لرستان، برخی مدارس را به تعطیلی کشاند و امروز نیز مدارس نوبت صبح سلسله، دلفان، الیگودرز و ازنا با یک ساعت تاخیر شروع بکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 راه ارتباطی ۲۵۰ روستای الیگودرز با جمعیت ۲۰ هزار نفری عشایر و روستاییان در زز و ماهرو و ذلقی الیگودرز، ۴۰۰ روستای دلفان،‌ ۲۳ روستای منطقه قلایی سلسه،‌ بر اثر بارش برف قطع و شبکه برق ۲۰۰ روستای سلسله و برخی مناطق شهری الشتر و فیروزآباد نیز به دلیل بارش برف و یخبندان از مدار خارج شد.

 بارش شدید برف و لغزنده بودن جاده ها، تردد در مسیرهای ارتباطی این استان راتنها با زنجیرچرخ امکان پذیر کرد و در محورهای جاده های زاغه، ازنا - الیگودرز، ازنا - شازند، سلسله، دلفان، گردنه گاماسیاب، گشور، گله بادوش، خمه و چمن سلطان الیگودرز موجب لغزنده شدن جاده ها شد.

بارش برف و لغزندگی جاده دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد را نیز دیروز یکشنبه ۱۷ آذرماه در بخش آموزشی و اداری تعطیل کرد.

با اقدامات انجام شده و بهبود شرایط جوی، کار امدارسانی، بازگشایی جاده ها و برقراری خدمات زیرساختی به سرعت انجام شده و هم اکنون تنها تردد در جاده پلدختر - خرم آباد بدلیل تخریب بخشی از مسیر بر اثر بارندگی، ممنوع  شده و با توجه به عرض کم این محور در منطقه تنگ تیر همچنان بسته است  اما سایر محورهای اصلی و فرعی در لرستان باز است و تردد در آن هاجریان دارد.

با آغاز بارش برف سنگین امدادگران پایگاه های گاماسیاب در جاده نورآباد به نهاوند و پایگاه گشور در جاده نورآباد به کرمانشاه تمام توان خود را برای کمک به خودروها و مسافران درراه مانده به کار گرفتند، ۴۳۶ نفر حادثه دیده را به پایگاه منتقل و یک مصدوم را به بیمارستان اعزام کردند.

همچنین ۱۵ خانوار گرفتارشده در جاده های ارتباطی شهرستان در پایگاه های این جمعیت اسکان داده شدند، با اقلام خوراکی خشک ازمسافران درراه مانده پذیرایی و مواد خوراکی و آب معدنی میان آنها توزیع شد.

با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق استان، مشکل خط انتقال برق پست ۶۳ کیلوولت سیاهپوش  رفع  شد و با بازگشت آن به مدار، قطعی برق حدود ۲۰۰ روستای شهرستان و مناطق شهری الشتر و فیروزآباد برطرف شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان نیز اعلام کرده  در پی بارش های اخیر در برخی نقاط استان، سوخت رسانی به مناطق سردسیر و سخت گذر استان از جمله ازنا و الیگودرز با تمام قوت ادامه دارد.

با توجه به فصل سرما برای رفاه حال چهار هزار و ۵۲۱ خانوار مصرف کننده نفت سفید تحت پوشش در استان، چهار مرحله سهمیه کالابرگ نفت سفید از ابتدای امسال اعلام و توزیع شده که مهلت اعتباراین کالابرگ های اعلامی تا پایان سالجاری است.
به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۱ میلی متر باران در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در رومشکان ۴۹ میلی متر، کوهدشت ۵۵.۴ ، نورآباد ۶۰.۲ ، سراب دوره ۷۰.۸  و الشتر ۶۵.۷ میلی متر باران باریده است.

برای خرم آباد ۶۴.۲ میلی متر بارش باران، در بروجرد ۵۴.۲ میلی متر، در دورود ۶۳.۶ میلی متر، در ازنا ۳۷.۶ میلی متر، در الیگودرز ۲۴.۲ میلی متر، در ایمان آباد ۵۵.۶ میلی متر، در سیلاخور ۶۲.۵ میلی متر، در سپیددشت ۶۷.۵ میلی متر و در شول آباد ۵۶.۷ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

مقدار بارندگی سال زراعی ۹۹_۹۸ خرم آباد تا امروز ۱۶۳ میلی متر است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بارش باران دانشگاه آزاد اسلامی سرما شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نفت قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در تمام محورهای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از بارش باران در تمام محورهای این استان خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آخرین وضعیت محورهای لرستان در پی ورود سامانه بارشی اخیر گفت: بارش پراکندۀ باران در تمام محورهای این استان جریان دارد.

او با بیان اینکه تمام محورهای لرستان هم‌اکنون باز است، اضافه کرد: 400راهدار لرستانی با 280 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‎سنگین و سنگین در آماده‌باش هستند.

2 هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: رانندگان قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانۀ 141 تماس بگیرند و نکات ایمنی را به‌هنگام لغزندگی جاده‌ها رعایت کنند.

فعالیت سامانۀ بارشی از ظهر امروز آسمان لرستان را با شدت و ضعف تحت‌تأثیر قرار داده‌است و رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی شده‌است.

سامانۀ بارشی اخیر در ر مناطق شمالی و غربی لرستان از نمود بیشتری برخوردار است و امشب جو این استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • فیلم/ بارش برف بهاری در الیگودرزِ لرستان
  • بارش برف بهاری در الیگودرز | حجم برف را ببینید
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان