Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:39:51 GMT

حضور عموی بشار اسد در دادگاه پاریس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۳۶۹

رسانه‌های فرانسوی از تشکیل دادگاهی برای «رفعت اسد» عموی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در روز دوشنبه خبر داده‌اند.

به گزارش دوشنبه رادیو بین‌المللی فرانسه، محاکمه رفعت اسد در سن ۸۱ سالگی امروز در پاریس پایتخت فرانسه به جرم آنچه که «سوء استفاده از اموال عمومی دولت سوریه» عنوان شد، آغاز می‌شود.

این رسانه فرانسوی در تارنمای خود نوشته که او به جرم پولشویی و استفاده از اموال عمومی دولت سوریه برای سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات در پایتخت فرانسه تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رفعت اسد که از سال ۱۹۸۵ به فرانسه تبعید شده و به گفته وکلای‌اش به ساخت املاک و مستغلات در پاریس که ارزش آن ۹۰میلیون یورو (۹۹.۵ میلیون دلار) برآورد شده، متهم است.

او این اتهام‌ها را رد می‌کند.

به نوشته رادیو بین المللی فرانسه، رفعت اسد همواره تاکید دارد که ۱۰ میلیون دلاری که (در دهه ۱۹۸۰) از سوی پادشاه عبدالله دریافت کرده هدیه پادشاه سابق عربستان به او بوده است.

رادیو بین‌المللی فرانسه افزود: رفعت اسد که محافظ «حافظ اسد» بود پس از آنکه در سال ۱۹۸۴ می‌خواست قدرت را در سوریه به دست گیرد، مجبور به تبعید شد و با مجموعه ۲۰۰ نفری خود به فرانسه سفر کرد.

به گفته این رسانه فرانسوی، عموی بشار اسد مظنون به این است که اموال عمومی سوریه را منحرف و با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات پولشویی کرده است.

او به دلیل جرایم سازمان‌دهی شده در حوزه درآمدزایی و فرار شدید مالیاتی تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

وکلای مدافع رفعت اسد به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند او که هم اینک مقیم انگلیس است، به دلایل پزشکی در دادگاه امروز پاریس حضور نخواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 استیضاح ترامپ گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی تابناک رفعت اسد بشار اسد انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور بودجه 99 استیضاح ترامپ گاز مرکاپتان استعفای استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

مسئولان کشور یونان مشعل المپیک را به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ تحویل دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک 2024 را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود. نماد بازی‌های المپیک با کشتی بادبانی به فرانسه می‌رود و در تاریخ 8 می به بندر مارسی می‌رسد.

فلورنت مانودو نخستین مشعل‌دار در فرانسه است. کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد: یکی از ورزشکاران برجسته ما که چهار بار مدال‌آور بازی‌ها است، نخستین کسی است که با در دست داشتن مشعل المپیک پا به خاک فرانسه می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه