Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@00:13:10 GMT

کوتاهی شهرداری موجب نارضایتی شورا شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۵۷۲

کوتاهی شهرداری موجب نارضایتی شورا شده است

همدان-رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اقدام شهرداری در حوزه طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» گفت: کوتاهی شهرداری در اجرای این طرح و مصوبه موجب نارضایتی اعضای شورای شهر همدان شده است که باید نتیجه اقدام عملیاتی و علت عدم اجرای این مصوبه و طرح به شورا اعلام شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ کامران گردان در شصت‌ودومین صحن شورا، بر پاسخگویی شفاف مدیریت‌شهری نسبت به بی‌توجهی به درخواست جمعیت زیادی از شهروندان مبنی بر تفکیک اراضی خضریان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه از قرارداد طرح تفکیکی «۳۶ هکتاری خضریان» حدود ۶ سال می‌گذرد، گفت: این زمین‌ها در حد فاصل بلوار علاقبندیان تا امامزاده خضر همدان قرار گرفته است که متأسفانه عدم تعیین‌تکلیف آن به مدت طولانی، حدود ۵۰۰ خانوار را درگیر کرده است.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه این جمعیت نسبت به تعداد مالکین اولیه، هر ساله در حال افزایش است؛ معتقد است: در صورت تفکیک ۳۶ هکتاری خضریان، اراضی بایر شهر، آباد می شود و محرک توسعه حاشیه شهر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه حجم بسیاری از سندهای این زمین‌ها به نام شهرداری است؛ افزود: اکثر صاحبان این زمین ها جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند که باید نسبت به تعیین تکلیف آن  مبنی بر تفکیک زمین و واگذاری ملک دیگر صاحبان آن، اقدام شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه اهمال کاری شهرداری در این زمینه قابل قبول نیست؛ ادامه داد: به ازای تفکیک این زمین‌ها، هم بخشی از مشکلات مدیریت شهری همدان حل می‌شود و هم مشکل شهروندان آن منطقه حل خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه زمین ماندن کار مردم افتخار نیست؛ گفت: بی‌توجهی به مطالبه مردم منجر به نارضایتی آنها از نظام می شود که به عنوان منتخب مردم، مسئول پیگیری و حل دغدغه‎های حوزه مدیریت‎شهری آنان هستیم.

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه باید ضرب‌العجل بازه زمانی مشخص برای تعیین‌تکلیف طرح تفکیکی ۳۶ هکتاری خضریان یا بازگرداندن سندهای مردم، تعیین شود؛ بیان کرد: البته مشکل سودجویی برخی افراد در حوزه ۳۶ هکتاری هم از طریق قوه قضاییه پیگیری و برطرف می‎شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا