Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی «پردیس سلامت» این دانشگاه با هماهنگی پارک علم و فناوری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر احسان شریفی پور ضمن گرامیداشت هفته پژوهش به همه تلاشگران این عرصه اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد پژوهش، فرآیندهای پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی قم، از ابتدای مهرماه 1398  کلید خورد و فراخوانی در قالب اتوماسیون، پیامک و اطلاع‌رسانی در سایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در جهت فراخوان کلیه پژوهشگران دانشگاه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در این فراخوان از همه پژوهشگران خواسته شد سوابق پژوهشی خود را طبق پروتکلی که در معاونت با همکاری استانداری تهیه‌شده بفرستند.

وی ادامه داد: این فراخوان به کلیه دانشکده‌ها، مراکز آموزشی درمانی و کمیته تحقیقات دانشجویی ارسال شد و طبق پیگیری‌های مکرر خواسته شد که افراد پژوهشگر را در قالب سه گروه هیئت‌علمی، محققین غیر هیئت‌علمی و محققان دانشجویی به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال کنند.

دکتر شریفی پور با اشاره به استقبال پرشور پژوهشگران از این فراخوان گفت: از میان پرونده‌های پژوهشی ارسال‌شده، درمجموع 20 پرونده به‌عنوان پرونده برتر و دارای امتیاز بالاتر انتخاب شد که این موضوع نسبت به سال گذشته  رشد دو برابری داشته است.

وی بیان کرد: فرآیند امتیازدهی هم بر اساس شیوه‌نامه امتیازدهی به پژوهشگران که از طرف استانداری تعیین‌شده بود انجام شد، همچنین در سال جاری امتیاز نفر برگزیده  نسبت به سال گذشته 160 درصد رشد داشته است.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش پژوهشگر کارمندی، امتیاز نفر برتر در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

دکتر شریفی پور با تأکید بر اینکه برنامه‌های متنوعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم برای هفته پژوهش برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزش و پژوهش و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی به‌صورت متنوع در سطح دانشگاه برنامه‌ریزی‌شده که در هفته پژوهش اجرا خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین مقرر شد همایش یک‌روزه تدوین سیاست‌های پژوهشی سال آتی و بسته حمایت از طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و فناورانه در هفته پژوهش برگزار شود.

وی ابراز کرد: به‌منظور ایجاد روحیه نشاط و انگیزه در میان پژوهشگران جوان مقرر شد تقدیر جداگانه‌ای از پژوهشگران جوان برتر دانشگاه در سطوح مختلف کارمندان، اساتید و دانشجویان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این مجموعه فعالیت‌ها، گسترش روحیه پژوهش و تلاش در جهت ایجاد انگیزش برای انجام پژوهش‌های فاخر که رفع کننده مشکلات استان و کشور باشند و رونق تولیدات علمی و تولید محصولات علمی را به دنبال داشته باشند، است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی این معاونت در زمینهٔ ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: در روند جدید معاونت، اولویت ویژه‌ای به بخش صنعت اختصاص داده‌شده است، به‌طوری‌که در همین مدت کوتاه دو قرارداد با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و کارخانه سیمان استان با واحد فناوری این معاونت اخذ شد.

دکتر شریفی پور اضافه کرد: همچنین مقرر شد «پردیس سلامت» با هماهنگی پارک علم و فناوری استان هر چه سریع‌تر در محل پارک علم و فناوری راه اندازی شود تا شکل دانش‌بنیان علوم پزشکی که از طریق مرکز رشد این معاونت به تولید محصول رسیده است موردحمایت واقعی و جدی قرار گیرند و روند تولید ثروت با شتاب بیشتری تسهیل شود.

وی تأکید کرد: هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی این بوده طرح‌هایی که منجر به ارتقای فرایندها، رفع معضلات جاری و ایجاد تولیدات ارزشمند باشند موردحمایت بیشتر قرار گیرند و برای پژوهشگران این عرصه تسهیلات بیشتری فراهم شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: اگر گام سوم که راه‌اندازی پردیس سلامت است را هر چه سریع‌تر برداریم موفق شده‌ایم یک گام عملی در جهت رونق تولید با تکنولوژی بومی و ملی قدم برداریم.

دکتر شریفی پور با اشاره به  گران و وارداتی بودن تکنولوژی پزشکی تصریح کرد: اگر بتوانیم این تکنولوژی‌ها را خودمان تولید کنیم قطعاً صرفه‌جویی‌های اقتصادی فراوانی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: گام عملی این است که فعلاً از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کنیم تا بتوانیم مجموعه مستقل در این پارک تحت عنوان «پردیس سلامت» که مختص شرکت‌های رشد یافته و فناور است را در عرصه تولید محصولات علوم پزشکی در آنجا مستقر کنیم تا با حمایت و برنامه‌ریزی مناسب محصولات خودشان را تولید کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رشد سلامت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت موردتوجه است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت موردنظر طرح سلامت خانواده است بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم در موضوع سرطان یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سراج توجه به ارتقا سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.
 
دکتر مصری بیان داشت: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود