Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با بیستمین سالروز تاسیس موسسه «هرمس» از مراکز با سابقه تولید و نشر آثار موسیقایی تازه ترین آلبوم گروه «انسو» ساعت ۲۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۰ آذر طی مراسمی در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در قالب صفحه گرامافون رونمایی می شود. به گفته دست اندرکاران این اثر در ۴۰ سال اخیر، این نخستین آلبومی است که برای انتشار روی صفحه گرامافون تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این آلبوم آمده است:

«موسیقی «اِنسو» را عباراتی تشکیل می‌دهند که پیوستگی و تکرار موجب تبدیل آن به یک قطعه می‌شود و مانند اشکال هندسی، فضای موسیقایی سه بعدی را به وجود می‌آورد که به طور مداوم در حال دوران است. این موسیقی همچنین بر مفهوم فیزیکی و کهن زمان تامل دارد. از این رو پیوسته تند و کند می‌شود تا چالش‌هایی را برای شنونده ایجاد کند که آیا گذر زمان حقیقتا وجود دارد؟ گروه تلاش می‌کند از عبارات معنازدایی کند تا مخاطب این اختیار را بیابد که خود معنایی به آن ببخشد و انتخاب کند در کجای این فضای صوتی چند بعدی قرار گیرد و چه چیز را بشنود. این یک موسیقیِ مراقبه‌ایِ غیرِآیینی ‌است که بر ذهن تمرکز دارد و کمتر بر تکنیک‌های موسیقایی. هومن ثنایی، محمد طباخیان، کیارش رادمهر، سامان ثقفیان و سینا نجفلو اعضای این گروه هستند.

نخستین آلبوم انسو «اوربیتون» نام دارد. اوربیتون ذره داخل الکترون است که دور یک مدار می‌چرخد و باعث می‌شود که الکترون‌ها دور مدار بچرخد. این آلبوم برای نخستین بار طی چهل سال گذشته برای تولید روی صفحه گرامافون صدابرداری شده و بعد از پروسه ضبط و میکس دو مستر نهایی برای سی دی و صفحه گرامافون گرفته شده است.»

کد خبر 4793176 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی تلفیقی آلبوم موسیقی نشر هرمس فرهنگسرای نیاوران رونمایی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت موسیقی ایرانی جایزه سینمایی کنسرت موسیقی تماشاخانه شهرزاد فیلم کوتاه موسیقی پاپ سریال ایرانی سینمای مستند کارگردان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام

به گزارش خبرنگار جماران، مرتضی مطهری(1) همو که کنار اسمش پیشوندی ناگسستنی نشسته است و همه او را بیشتر با استاد مطهری می شناسند، در میان خاطراتی که از امام خمینی (س) نقل کرده به بیان شیرین امام به هنگام بازگو کردن الهیات اشاره کرده طوری که با بیان مدعیان این رشته بسیار متفاوت است. او گفته است: 

 

‌‌آن ایام، تازه با حکمت الهی اسلامی آشنا شده بودم و آن را نزد استادی ‌‌[‌‌امام‌‎ ‎‌خمینی‌‎ ‎‌]‌‌که برخلاف اکثریت قریب به اتفاق مدعیان و مدرسان این رشته، صرفاً‌‎ ‎‌دارای یک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهیات اسلامی را واقعاً چشیده و‌‎ ‎‌عمیق ترین اندیشه های آن را دریافته بود و با شیرین ترین بیان آنها را بازگو می کرد،‌‎ ‎‌می آموختم، لذت آن روزها و مخصوصاً بیانات عمیق و لطیف و شیرین استاد از‌‎ ‎‌خاطره های فراموش ناشدنی عمر من است.‌‎

 

برشی از کتاب سلسله موی دوست؛ ص 208

1. شهید مرتضی مطهری در سیزدهم بهمن ماه سال 1298 شمسی در قریه فریمان از توابع مشهد متولد شد و سال ها بعد یعنی زمانی که انسانی وارسته، باتقوا، استادی مسلم بود در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت 1358 ساعت ده و بیست دقیقه شب به وسیله گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار به دستور امام به قم منتقل و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد و آیت الله العظمی گلپایگانی بر او نماز گزارد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...