Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک با بیان اینکه این شرکت توان تولید ۱۰۰۰ دستگاه تا پایان سال دارد گفت: کمباین‌سازی اراک آمادگی تامین نیاز داخلی را دارد. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌‌اصغر حمیدی‌فر عصر امروز در حاشیه افتتاح خط تولید کمباین برنج و رونمایی از این محصول در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید ملی کمباین برنج اظهار داشت: امیدواریم که شرکت کمباین‌سازی اراک بتواند نیاز سالانه کشور را به راحتی تامین کند واقعا تنها نیاز به حمایت دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه کمباین سال 96 این توانایی را اثبات کرده و 1000 دستگاه کمباین را به راحتی تولید می‌کند، امسال هم این نوید را می‌دهیم که حداقل 1000 دستگاه را در یک شیفت عادی می‌توانیم تولید کنیم و اگر قرار باشد برنامه تولید دولت و نیاز کشور بیشتر باشد توان تولید وجود دارد تنها به زمانی نیاز دارد که بتوان تامین و شرایط تولید را ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه فروش محصول را شروع می‌کنیم، همین خطی که داریم از فردا آماده به‌کار است و هیچ مشکلی برای تولید نداریم.

اراک| شرکت کمباین‌سازی با حمایت آستان قدس نشان داد توانایی تامین نیاز کشور را داردنخستین کمباین ایرانی برداشت برنج در اراک رونمایی شد1525 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در خوزستان نیاز است

حمیدی‌فر با اشاره به ظرفیت تولید این خط تولید بیان کرد: ظرفیت خط تولید کمباین برنج حداقل با یک شیفت کاری سالانه 1000 دستگاه است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی بحث مکانیزاسیون بوده که موضوع مهمی در کشور است، تاکنون با توجه به اینکه نرخ ارز دولتی و آزاد قبل سال 97 تقریبا یکسان بود تولید این محصول ارزش اقتصادی نداشت، سال گذشته با حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که از سوی خود وزارت جهاد داشتیم تولید کمباین برنج از پیشنهاداتی بود که انجام شد و تولید این کمباین با ارز دولتی نبوده و با ارز آزاد تولید می‌شود و اگر قرار است با واردات رقابت کنیم باید شرایط یکسان ایجاد شود یعنی واردات هم با ارز آزاد باشد، تنها خواسته ما همین شرایط یکسان است و هیچ نیاز دیگری نداریم و با حمایت‌هایی که وجود دارد می‌توانیم قطع وابستگی را از همین الان اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی اراک عنوان کرد: در بحث کمباین غلات سالانه 1000 دستگاه تولید می‌کنیم در بحث کمباین برنج حداقل 1000 دستگاه در سال را به راحتی می‌توانیم تولید کنیم.

انتهای پیام/ح

R1357/P/S6,73/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

توقف واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

صنعت مرغ نیازمند فعال شدن کریدور‌های صادراتی مرغ

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان