Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@23:19:03 GMT

افزایش سقف وام مسکن تعیین تکلیف می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۳۲۶۰

صراط: ابوالقاسم رحیمی انارکی رئیس بانک مسکن در مراسم رونمایی از طرح آباد با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل اتفاقاتی که در بخش اقتصادی کشور رخ داده بود بسیار نگران گروه سرمایه گذاری مسکن بودیم، گفت: میزان مشارکت در ساخت واحد‌ها توسط این شرکت بسیار کاهش یافته بود و آن‌ها تبدیل به بساز بفروش شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش باشگاه خبرنگاران رحیمی انارکی با بیان اینکه تعداد واحد‌های فعال توسط این شرکت‌ها بسیار کاهش یافته بود، گفت: کمترین میزان حیات در سال ۹۷ بود، اما خوشبختانه با حضور نیرو‌های فعال شرکت روند امیدوار کننده‌ای را در یک سال گذشته طی کرد.   رئیس بانک مسکن با اشاره به اینکه ما توانستیم میزان بدهی‌های معوق در شرکت را که ناشی از تسهیلات بودند را کاهش دهیم.   او اظهار کرد: روند و وضعیت مناسب در سال‌های گذشته وجود نداشت، اما امسال روز‌های پر کاری را طی می‌کنیم.

رحیمی انارکی با یبان اینکه ما توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم، گفت: شرکت به ریل اصلی خود بازگشته و هم اکنون بدهی‌های این شرکت به ۱۹ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس بانک مسکن تصریح کرد: ما هم اکنون یک میلیون متر مربع پروژه در دست کار داریم که شامل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی می‌شود.

او افزود: این تعداد واحد را ما در قالب طرح آباد و ۳۲ پروژه اجرا خواهیم کرد.

رحیمی انارکی با بیان اینکه امیدواریم با تکمیل این واحد‌ها یک اتفاق خاص و ویژه‌ای در حوزه مسکن کشور رخ دهد، گفت: بعد از انقلاب سابقه ساخت چنین پروژه‌هایی وجود نداشته است و ما از طریق آن ذخایر زمینی خود را افزایش خواهیم داد.

رئیس بانک مسکن اظهار کرد: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی هم قول مساعد برای همکاری با شرکت داده است و ما باید علاوه بر افزایش تولید بر روند افزایش کیفیت‌ها هم فعالیت کنیم.

رحیمی انارکی با اشاره به اینکه باید کیفیت واحد‌ها و قیمت آن‌ها به گونه‌ای باشد که متقاضیان در صف قرار بگیرند، گفت: باید در حدی کیفیت کار را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا متقاضیان برای خرید آن‌ها نوبت بگیرند.

او اظهار کرد: امیدواریم با مجموعه تلاش‌ها که توسط تمامی بخش‌ها انجام می‌شود کیفیت را در احداث پروژه‌ها کنترل کنیم.

رئیس بانک مسکن افزود: ما برای اولین بار توانستیم به عنوان یک شرکت تسهیل‌گر مجوز‌های لازم را از شرکت‌های بازآفرینی شهری دریافت کنیم.

او افزود: مقدمات برای افزایش کیفیت‌ها شروع شده و سازنده‌ها گواهینامه کنترل کیفیت را صادر خواهند کرد.

او همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهر اندیشه از طرح اقدام ملی مسکن حذف نشده است، گفت: ما از طرح محله سیروس خارج شده‌ایم چرا که این پروژه برای ما توجیه اقتصادی کافی نداشت.

رحیمی انارکی اظهار کرد: هم اکنون این پروه توسط شهرداری‌ها در حال انجام است و طرح جدیدی را برای این پروژه انجام خواهند داد.

رئیس بانک مسکن درباره برنامه بانک مسکن برای افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: رقم جدیدی را برای خرید تسهیلات مسکن در نظر گرفته‌ایم تا ۲ هفته آینده این رقم جدید به شورای پول و اعتبار به تصویب خواهد رسید.
او همچنین درباره آخرین وضعیت کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی هم گفت: کار طراحی آن به اتمام رسیده که این طرح مشکلات حقوقی داشته است که به زودی آن را رفع و به مرحله اجرا خواهیم رساند.

رحیمی انارکی با بیان اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن صندوق پس انداز مسکن یکم فعالیت خواهد داشت، گفت: دارندگان این حساب در این طرح در اولویت قرار خواهند گرفت.

رئیس بانک مسکن یادآور شد: ۱۴۰ هزار واحد توسط بانک مسکن در قالب طرح اقدام ملی ساخته خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارائه تسهیلات به مستاجران هم گفت: مجددا این طرح را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم ایرادات جدیدی برای این نوع تسهیلات مطرح نکنند و با جمع بندی که در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی انجام می‌َشود بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ابوالقاسم رحیمی انارکی بانک مسکن سقف تسهیلات خرید مسکن صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب