Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ پاسدار جواد داستانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) امروز در نشست خبری یادواره شهدای شرق اصفهان (لاله‌های شرق) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خون شهدا هرگز در تاریخ هدر نمی‌رود و دشمنان فهمیده‌اند که با ابزار‌های جنگی حریف ما نشده و یادواره‌های شهدا راه‌کاری برای مقابله با جنگ نرم دشمن و برای جوانان و نوجوانان راه و نقشه بسیار بزرگ و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما در جامعه اسلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و شهدای اسلام سرافرازی، افتخارات و امنیت امروز کشور را به خوبی تأمین کرده‌اند. شهدا با از خودگذشتگی و ایثار امنیت کشور را تأمین کرده‌اند. باید فرهنگ ایثار و شهادت را به ویژه با گرامیداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان شهدای زنده در جامعه نهادینه کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) به برگزاری یادواره سرداران، فرماندهان و هزار شهید شرق اصفهان اشاره و در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار شرق اصفهان در همه عرصه‌های انقلاب حضور موثری داشته‌اند و همچنین شرق اصفهان در راستای اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز بوده است.

او به اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای این یادواره اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد برگزاری یادواره شهدا در فرمانداری شهرستان، تشکیل تیم‌هایی برای سرکرشی و دعوت از خانواده شهدای شرق اصفهان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در هفته بسیج، برگزاری یادواره شهدای بخش‌ها، شهرها، روستا‌ها و دانش‌آموزی، برگزاری برنامه شهید آبروی محله، برگزاری شب شعر با شهدا در دهه بصیرت، برگزاری جشنواره سرود شهدای شرق اصفهان، برگزاری مسابقات ورزشی جام لاله‌های شرق ویژه برادران و خواهران، برگزاری مسابقه عکس و دلنوشته، اکران فیلم‌هایی با موضوع شهدا، اعزام ویژه راویان دفاع مقدس به مدارس و تجلیل از فرزندان نخبه شاهد در منطقه شرق از اقداماتی است که در راستای این یادواره برگزار شده است.

داستانی گفت: این یادواره به مدت ۳ شب از ۱۹ آذر ماه آغاز می‌شود و در ویژه برنامه‌ای میزبان نمایندگان ۱۸۰ هزار نفر جمعیت شرق اصفهان  هستیم و از خانواده معظم شهدا و بسیجیان شرق اصفهان تقدیر و تشکر را داریم.

او بیان کرد: با همکاری دهیاران، شهرداران و شورا‌های اسلامی وسیله ایاب و ذهاب در همه بخش و شهر‌ها برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است. برای انتقال خانواده شهدا نیز وسیله حمل و نقل ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین در کنار این یادواره نمایشگاهی با غرفه‌های مختلفی از جمله کتاب، سواد رسانه، دشمن پنهان، ادوات و تجهیزات نظامی، بازسازی ماکت عملیات محرم، فرق و ادیان، شهدا، طب و اسلامی، آشنایی مردم با انرژی هسته‌ای، سبک زندگی اسلامی، ایرانی، مشاوره خانواده، تیراندازی و عکاسی برپا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) گفت: ویژه برنامه این یادواره در روز پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در بخش مرکزی اصفهان، دهستان برآن شمالی، مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره برگزار می‌شود. شرق اصفهان با تقدیم هزار شهید به انقلاب اسلامی در استان اصفهان سربلند بوده است و ۶ هزار رزمنده در شرق اصفهان خدمت کرده و بالغ بر ۱۲۰۰ جانباز و بالغ به ۶۰ آزاده در این منطقه حضور دارند.

او به اهداف برگزاری این یادواره اشاره و بیان کرد: زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اصیل اسلامی، وحدت و یکپارچی، ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری، جمع آوری و تدوین آثار باقی مانده از شهدای گرانقدر، ترویج فرهنگ بالای ایثار و روحیه شهادت طلبی، تکریم از شهدای مدافع امنیت و مدافع وطن، حل مشکلات خانواده شهدا، تبیین شرایط منطقه جهان اسلام و انقلاب اسلامی و دلایل حضور در صف مدافعان حرم و برقراری امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

سرهنگ داستانی اظهار داشت: سخنران این مراسم سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح است. همچنین خادمان افتخاری آستان قدس رضوی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

او در پایان اظهار داشت: دست‌آورد برگزاری یادواره شهدا آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با سبک زندگی شهدا بوده است همچنین با برگزاری چنین یادواره‌هایی توانسته‌ایم بانک اطلاعاتی از شهدا، ایثارگران و جانبازان به دست آوریم و چندین کتب با موضوع شهدا نیز در همین راستا تألیف شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  این برنامه با حضور قشرهای مختلف مردم ، خانواده‌ شهدا و مسئولان شهرستانی در فرهنگ سرای سردار سلیمانی بوکان برگزار شد.

در این برنامه حجت اسلام یزدی  با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و همچنین روز های معلم و کارگر، این هفته را بسیار مبارک دانست و گفت: معلمین و کارگران سنگربانان و سربازان خط مقدم جبهه در حوزه‌‌های جهاد علم و دانش و اقتصادی هستند .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این دو قشر جامعه را باید در هر لحظه و هر مکان تکریم کرد و از زحمات آنان تشکر کرد.

حجت‌الاسلام یزدی با اشاره به اجرای طرح نور نیز عنوان کرد: همه ملت ایران از اقدامات نیروهای درگیر در طرح نور و مبارزه با بدحجابی و بی حجابی حمایت خواهند کرد .

در پایان از خانواده شهدا ایثارگران و نمونه های دانش آموزی شاهد تجلیل شد .

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدا همراه با تشییع پیکر شهید«فیضی زاده»
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان