Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فهیمه سادات سالاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر طبق قانون سازمان نظام پزشکی به عنوان تنها مرجع نظارت بر تبلیغات مواد آرایشی، دارویی،بهداشتی و امور پزشکی تغیین شده است و متخلفان این حوزه با شکایت نظام پزشکی تحت پیگیری قانونی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بدین منظور تمامی تبلیغات رسانه‌های عمومی و خصوصی، دیداری، شنیداری، شبکه های ماهواره‌ای، مطبوعات، اینترنت، شبکه‌های صوتی و تصویری و بروشورها  باید با مجوز نظام پزشکی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با وجود قوانین کاملی که در این زمینه وجود دارد، با کمال تاسف شاهد تخلف گروهی بویژه مداخله‌گران پزشکی هستیم که خیلی راحت در سایت‌ها و رسانه‌ها پیرامون امور پزشکی تبلیغ کرده و کار می‌کنند و نظام پزشکی به تنهایی نمی‌تواند برخورد مستقیم با این تخلفات نماید که ورود و همکاریهای بخش‌های قضایی و پلیس فتا در این زمینه ضروری است. 
وی مشکل اصلی را در این حوزه "مداخله‌گران پزشکی" معرفی و بیان کرد: گروه پزشکی چالش برخورد با تبلیغات تخلفات پزشکی به شمار نمی روند، چراکه آنان هویت مشخصی داشته و برخورد با تخلفاتشان قابل پیگیری است.
دکتر سادات سالاری افزود: ظرف شش ماه نخست امسال ۱۷۵ مورد تخلفات تبلیغاتی اعضای جامعه پزشکی در خراسان رضوی پیگیری شده است که ۱۴ مورد به واحدهای انتظامی ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تخلفات تبلیغات پزشکی در حوزه خراسان رضوی فقط در سایت‌ها به جز تلگرام و اینستاگرام بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد در ماه است. 

مدیر نظارت بر تبلیغات سازمان نظام پزشکی افزود: به دنبال گرایش مردم به امور زیبایی به ویژه زنان شاهد گسترش فعالیت مداخله‌گران پزشکی به صورت زیرزمینی و توسط افراد غیر متخصص که کمترین اطلاعی از آناتومی صورت و بدن ندارند، هستیم و حتی آموزش اقدامات پزشکی مانند تزریق ژل نیز در سایت‌های مختلف تبلیغ می‌شود.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده سایتهای معروفی مانند دیوار، تخفیفان و نت‌برگ  که سرور همه آنها در تهران است، بیشترین نقش را در انتشار تبلیغات تخلفات  پزشکی دارند، بنابراین اگر برخورد با مداخله‌گران به صورت تک تک امکان پذیر نیست، جلوی تخلفات این سایت‌ها را می‌توان گرفت.
دکتر سادات سالاری گفت: انجام امور پزشکی و زیبایی مانند پلسکر، لیرز موهای زاید، تزریق ژل، بوتاکس، خالبرداری، مزوتراپی و میکرونیدلینگ (جوانسازی) در صلاحیت افراد غیر پزشک نیست و هرگونه تبلیغ توسط افراد غیر پزشک و بدون مجوز نظام پزشکی در این زمینه ممنوع است.

۲۲ مرکز پوست و زیبایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

 شمار کل پزشکان عمومی و متخصص فعال در کلانشهر مشهد هفت هزار و ۸۵۰ نفر است.  دو هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص و ۳۵۰ پزشک فوق تخصص در رشته‌های مختلف در این شهر فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان نظام پزشکی مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی تبلیغات فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی تبلیغات فضای مجازی سازمان نظام پزشکی مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی تبلیغات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد