Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@02:29:23 GMT

 پرفکت مانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۹۶۳۴

 پرفکت مانی چیست؟

شرکت پرفکت مانی خدمات مربوط به ارزهای الکترونیکی را به کاربران سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت در پاناما ثبت شده است. پرفکت مانی از ارائه خدمات به برخی کشورها خودداری می‌کند برای مثال مردم آمریکا از خدمات خرید پرفکت مانی این شرکت محروم هستند. خوشبختانه بر خلاف اکثر سرویس‌های ارائه دهنده خدمات مالی بین‌المللی، این شرکت از ارائه خدمات مالی خود به مردم ایران خودداری نمیکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عموما از این سیستم برای خدمات آنلاین استفاده می‌شود. اگر سایتی درگاه پرفکت مانی را داشته باشد، به راحتی می‌توان به صورت آنلاین و بدون هیچ مشکلی خرید خود را انجام داد.

از دیگر امکانات این سیستم امکان استفاده از دلار پرفکت مانی به صورت کد ووچر است. در این روش پس از خرید ووچر پرفکت مانی تنها با وارد کردن کد ووچر در هر وب‌سایتی که از این روش پشتیبانی می‌کند می‌توان موجودی دلاری حساب خود را به سادگی افزایش داد. این روش حتی نیازی به افتتاح حساب پرفکت مانی ندارد. همچنین می‌توان به قابلیت انتقال پول الکترونیکی برای افراد مختلف اشاره کرد. پرفکت مانی مانند یک بانک آنلاین عمل می‌کند و حسابی که در آن افتتاح می‌شود، کیف پول الکترونیکی نیز خواهد بود.

تاریخچه پی پال (PayPal)

هدف از ایجاد پی پال یک واحد پول بین‌المللی بود که خارج از دسترس و کنترل دولت‌ها باشد. این سیستم در سال ۱۹۹۸ توسط پیتر تیل و مکس لوچین ایجاد شد. پی پال در آغاز فعالیت خود به شدت مورد توجه هکرها و مفسدین اقتصادی که نیاز به شستن پول‌های کثیف خود داشتند، قرار گرفت. از این رو در چندین ایالت آمریکا در ماه‌های اولیه فعالیت خود ممنوع اعلام شد. با وجود این مشکلات در مراحل اولیه فعالیت، پی پال به تدریج توجه خریداران و فروشندگان را به خود جلب کرد تا جایی که از این سیستم برای انجام تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کردند.

پس از آنکه بخش عمده سهام پی پال توسط شرکت ebay در سال ۲۰۰۲ خریداری شد، سهام آن وارد بورس شد و ارزش هر سهم آن در پایان اولین روز عرضه از ۱۵ به ۲۰ دلار رسید. در این سال‌ها پی پال سعی داشته با گسترش خدمات بر محبوبیت خود بیافزاید تاجایی که پی پال امروزه به بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا خدمات خود را ارائه می‌دهد ولی متاسفانه کشور ایران در بین آنها نیست. طبق اعلام رسمی خود این شرکت، تعداد کاربران آن از مرز ۱۶۵ میلیون عبور کرده است.

پرفکت مانی در مقابل پی پال

هر دو سیستم به صورت بین‌المللی به فعالیت مشغول بوده و به ارائه خدمات در راستای تسهیلات پرداخت آنلاین مشغول هستند. در هر دو سیستم امکان دریافت حواله ارزی فراهم است و از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کنند.

ساخت حساب پی پال

به علت تحریم‌ها، ساخت اکانت پی پال در ایران به صورت مستقیم امکان‌پذیر نبوده و برای ساخت آن باید از VPN، آدرس و شماره تماس خارجی استفاده کرد، در نتیجه استفاده از آن در ایران با مشکلات فراوان مواجه خواهد بود.

ساخت حساب پرفکت مانی

پرفکت مانی برای ارائه خدمات خود به ایرانیان محدودیتی ندارد و برای ساختن حساب، نیازی به استفاده از VPN و شماره‌های جعلی نیست. مهم‌ترین برتری پرفکت مانی نسبت به پی پال همین موضوع است که باعث شده پرفکت مانی بین ایرانیان بسیار محبوب باشد.

پی پال در ایران

به این دلیل که استفاده از پی پال برای شهروندان ایرانی با محدودیت همراه است، لذا باید همواره از VPN با آی پی ثابت استفاده کرد. در غیر این صورت سریعا اکانت را محدود کرده و دسترسی کاربر به حساب را به کلی قطع می‌کند.

پرفکت مانی در ایران

همان طور که در بالا ذکر شد، استفاده از پرفکت مانی بر خلاف پی پال در ایران نیازی به استفاده از VPN ندارد و برای کاربران ایرانی، این سرویس قابل دسترسی است. بنابراین به راحتی  و بدون نگرانی می‌توان اقدام به خرید پرفکت مانی کرد. همچنین اخیرا، امکان خرید و فروش بیت کوین توسط پرفکت مانی فراهم شده است.

کارمزد پی پال

کارمزد پی پال برای انجام تراکنش 3.5 تا 5 درصد مبلغ حواله است که از گیرنده کسر خواهد شد که در مقایسه با پرفکت مانی، خیلی بیشتر است.

کارمزد پرفکت مانی

کارمزد تراکنش پرفکت مانی 0.5 درصد مبلغ حواله برای کاربران وریفای شده و حدود 2 درصد برای کاربران عادی است که از فرستنده کسر خواهد شد.

نتیجه گیری

پی پال و پرفکت مانی هر دو کیف پول‌های معتبری بوده و بسته به نیازهای افراد، ممکن است یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد، ولی با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که پی پال برای کاربران ایرانی در نظر گرفته، استفاده از این کیف پول در ایران با ریسک بسیار بالایی همراه بوده و ممکن است به یکباره حساب شخص از سمت این شرکت بلوکه شود.

2121

کد خبر 1329639

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم امیرحسین فتحی انتخابات مجلس یازدهم عراق استان البرز وزارت ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم مجیدیان بخشدار سرفاریاب، شورا‌ها را عامل اساسی عمران و آبادی در روستا‌ها و شهر‌ها عنوان کرد و خدمات اعضای شورا‌های روستا‌ها و شهر سرفاریاب را قابل تقدیر دانست.
حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز در این برنامه با تبریک روز شورا‌ها از اعضای شورا‌ها خواست تا در فرصت باقی مانده از دوره فعلی، با تصمیم گیری‌های درست، نسبت به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب