Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:15:21 GMT

اعتبار بافت تاریخی دهدشت پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۲۷۰۹

اعتبار بافت تاریخی دهدشت پیگیری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ابفت تاریخی دهدشت را هفته آینده در تهران پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مجید صفایی امروز در نشست مشترک با فرماندار شهرستان اظهار داشت: اولین اولویت و رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در شهرستان کهگیلویه  ساماندهی بافت تاریخی دهدشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: پیگیر همه امور مربوط به بافت بلادشاپور هستم و اعتبارات این مجموعه را پس از نقدینگی از طریق رسانه‌ها شفاف اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بافت دهدشت نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، افزود: توان مجموعه میراث فرهنگی برای پژوهش، حفاظت، معرفی و سایر خدمات لازم کم است.

وی همکاری نیروی انتظامی در حفاظت از بافت را نیاز اساسی خواند و تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت و برنامه‌ریزی با درایت فرماندار برای تخصیص اعتبار، شرکت مجموعه مدیریت شهری در محوطه‌سازی و فضای سبز در بافت و همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری همایش‌ها در بافت ضرورت دارد.

صفایی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به بافت تاریخی دهدشت گفت: هفته آتی طی نشستی با یکی از مسؤولان کشوری این اعتبار را بررسی و تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم همه مبالغ اعتباری در نظر گرفته شده در بافت هزینه شود و قول می‌دهم اعتبار بافت را اگر افزایش ندهیم کاهش نخواهیم داد.

صفایی در خصوص بلاتکلیفی نیروهای حفاظت بافت هم گفت: تعدادی نیروی فصلی در بافت مشغول به کار بودند که بررسی می‌کنیم و تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت دهدشت میراث فرهنگی دهدشت خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود