Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش 8 ماهه عملکرد بودجه سال 98 نشان می‌دهد که دولت توانسته 28 هزار و 260 میلیاردتومان درآمد نفتی به دست آورد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عملکرد 8 ماهه بودجه سال 98 کل کشور نشان می‌دهد در این مدت  230 هزار میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده بودجه محقق شده است.

 وضعیت درآمدها

در این مدت سهم درآمدها 134 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که این درآمدها مشتمل بر درآمدهای مالیاتی، گمرک و سایر درآمدها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 98 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد

طبق  جزئیات گزارش سازمان برنامه و بودجه، 98 هزار و 31 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که سهم مالیات اشخاص حقوقی 25 هزار و 188 میلیارد تومان، مالیات بر کالاها و خدمات (مالیات بر ارزش افزوده و سایر)  41 هزار و 114 میلیارد تومان و مالیات بر واردات 8 هزار و 881 میلیارد تومان به دست آمده است.

سود 7 هزار میلیاردی سهام شرکت‌های دولتی

طبق این گزارش، 13 هزار و 282 میلیارد تومان درآمد از مالکیت دولت به دست آمده که از این میزان 7 هزار و 270 میلیارد تومان آن سود سهام شرکت‌های دولتی، ثبت شده است.

14 هزار میلیارد تومان درآمد متفرقه حاصل شد

همچنین درآمدهای متفرقه 14 هزار و 813 میلیارد تومان کسب شد. دولت همچنین 5 هزار و 743 میلیارد تومان حاصل از فروش کالاها و خدمات درآمد داشته است.

 درآمدهای نفتی چقدر وصول شد؟

در بخش دیگر مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 28 هزار و 527 میلیارد تومان وصول شد که عمده آن را صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز تشکیل می‌دهد. از این میزان کسب شده 28 هزار و 260 میلیارد تومان مربوط به نفت، میعانات و خالص صادرات گاز است.

 چقدر طرح‌های عمرانی واگذار شد؟

از محل واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در مجموع 300 میلیون تومان وصولی وجود داشت که عملکرد ضعیف دولت را در این بخش نشان می‌دهد.

 درآمد 264 میلیارد تومانی واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولتی

یکی دیگر از منابع درآمدی این بخش واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولتی بوده که عملکرد آن 264 میلیارد تومان بوده که رقم مصوب قانون آن 4 هزار و 450 میلیارد تومان محسوب شده است. دولت برای سال آینده از این محل حدود 50 هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی کرده که تحقق آن دور از انتظار است.

34 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شد

یکی دیگر از بخش های درآمدی بودجه مربوط به واگذاری دارایی‌های مالی بوده که عمده آن انتشار و فروش انواع اوراق اسلامی است که در 8 ماهه امسال 66 هزار و 884 میلیارد تومان وصولی وجود دارد.

از این محل 34 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی واگذار شده و 2 هزار و 892 میلیارد تومان مربوط به واگذاری شرکت‌های دولتی است.

برداشت 29 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در 8 ماه

براساس این گزارش، همچنین دولت برای جبران بخشی از هزینه‌ها و کاهش کسری بودجه در 8 ماهه نخست امسال 29 هزار و 366 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند شده است. این برداشت از صندوق توسعه ملی با توجه به مصوبه سران قوا برای اصلاح قانون بودجه 98 بوده است که اوایل امسال به تصویب رسید و مجوز برداشت 45 هزار میلیارد تومانی از منابع این صندوق را به دولت داد.

دولت برای سال آینده نیز 30 هزار میلیارد تومان از این محل پیش‌بینی کرده است که در واقع 16 درصد از درآمدهای نفتی سال 99 است که باید به صندوق توسعه ملی واریز می شد.به علاوه، دولت در سال آینده 20 درصد سهم صندوق توسعه ملی را واریز می‌کند که از این محل نیز تکالیف در قالب تسهیلات ارزی در تبصره 4 پیش‌بینی کرده است. 

در مجموع در 8 ماهه نخست امسال 230 هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

منبع: آنا

کلیدواژه: درآمد نفت صندوق توسعه بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

درحالی حدود ۳ ماه از امضای قرارداد سپرده‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن می‌گذرد که تاکنون اقدامی برای بهره‌مندی از این فرصت صورت نگرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اوایل بهمن ماه سال گذشته طی مراسمی قرارداد سپرده گذاری 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن امضا شد. در آن مراسم سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که شاهد اراده دولت برای توسعه مسکن هستیم، گفته بود: با قرارداد امروز شرایط بسیار خوبی برای خدمتکاری به فعالان بخش مسکن فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با منافع حاصل از این سپرده‌گذاری از نرخ‌های سود مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی پشتیبانی خواهیم کرد.

وی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که صندوق توسعه ملی چنین سپرده گذاری انجام می‌دهد، افزود: از این قرارداد برای توسعه فعالیت فعالان اقتصادی و کاهش نرخ سود نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم. این حاصل کار ارزشمند دولت، رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است و مجدانه به دنبال توسعه ساخت‌وساز مسکن هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل جهت توسعه این حوزه و خرید هواپیما، گفت: تکالیف قانونی داریم که در نهضت ملی مسکن اهداف دولت را محقق کنیم.

 حسینی یادآور شد: سود حاصل از این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان بخش حمل و نقل به منابع تبدیل شده و به ترتیب سیاست‌های دولت در طرح های حمایتی مصرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که این کار در هماهنگی کامل با بانک مرکزی انجام خواهد شد در خصوص پرداخت تسهیلات برای واردات هواپیما، گفت: هنوز در ابتدای کار هستیم و پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره درباره نرخ سود و جزییات پرداخت تسهیلات به فعالان حمل و نقل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، حدود 3 ماه از امضای این تفاهمنامه در ساختمان صندوق توسعه ملی می‌گذرد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز اقدامی برای بهره‌مندی بانک مسکن از این فرصت صورت نگرفته است.

این‌گونه پیداست که مدیران بانک مسکن پلن مشخصی برای اجرایی شدن قرارداد مذکور ندارند، گرچه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی همچنان پیگیر سپرده‌گذاری مذکور با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و در ادامه آن طرح‌های حمایتی دولت در بخش مسکن است.

به گزارش تسنیم، طبق اظهارات غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی قرار است صندوق ملی 2 میلیارد دلار در بانک‌ مسکن سپرده گذاری کند. نرخ سود این سپرده 2 درصد بوده و بانک مسکن موظف است با نرخ‌های مرسوم آنرا به متقاضیان اعطا کرده و 3 سال بعد منابع مذکور را به صندوق توسعه ملی برگرداند. از‌ محل سودارزی این سپرده گذاری بانک‌ مسکن نسبت به پرداخت وام ارزان‌تر و کاهش‌ نرخ سود برای بخش مسکن اقدام‌ خواهد‌ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟