Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژگان خانلو  در مورد اقدامات و تمهیدات حوزه حمایت از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی در لایحه بودجه سال ۹۹، اظهار داشت: معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا برای تامین کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهادهای دامی و کشاورزی معادل ۱۰.۵ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی با اعتبار ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تداوم خواهد داشت، افزود: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت رشد ۱۵ درصدی خواهد داشت و همچنین سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولتی و غیردولتی به سه میلیون تومان در ماه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با رشد ۵۰ درصدی اعتبارات به میزان ۶۰۰۰ میلیارد تومان با اولویت دریافت‌کنندگان ماهانه کمتر از سه میلیون تومان استمرار خواهد داشت.

خانلو افزود: تمهید اعتبار لازم برای تداوم اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان به میزان ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیز در لایحه بودجه ۹۹ مورد توجه قرار گرفته است؛ همچنین اعتبارات مورد نیاز صندوق‌های بازنشستگی کشوری ولشگری و فولاد با ۲۳ درصد رشد مواجه شده است.

وی با بیان اینکه برای استانداردسازی گرمایش مدارس توجه ویژه ای شده است، گفت: در لایحه بودجه شاهد افزایش سهم استاندارد سازی گرمایش مدارس با اولویت مناطق محروم ازمحل عوارض گاز موضوع بند «ب» ماده ۶۵ قانون الحاق (۲)، از ۲۰ به ۵۰ درصد هستیم. همچنین اعتبارات مورد نیاز برای یارانه شیر مدارس به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان و کاغذ کتب مدارس به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

خانلو یادآور شد: پرداخت تمامی منابع حاصل از مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین (سالانه ۳۱ هزار میلیارد تومان) به حدود ۶۰ میلیون ایرانی در سال ۹۹ تداوم خوهد داشت.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: استمرار اجرای طرح تحول سلامت با اعتبار ۱۳۶۰۰ میلیارد تومان، استمرار اجرای طرح توسعه و توازن منطقه‌ای با اعتبار ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان و تامین منابع مورد نیاز برای تغذیه و امور رفاهی دانشجویان نیز از دیگر تمهیدات دولت برای سال آینده است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1329784

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه بودجه 99 حقوق و دستمزد بازنشستگی باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم عراق امیرحسین فتحی استان البرز وزارت ورزش و جوانان انتخابات مجلس یازدهم باشگاه سپاهان علی فتح الله زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت