Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد,گفت: هم اکنون ۶ فارم صنعتی و ۱۰۰ واحد سنتی در این شهرستان فعالیت دارد که در پرورش دو نوع شترمرغ پرواری و مولد فعالیت دارد.

او ادامه داد: این واحد‌های فعال توانسته‌اند زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون صدور ۱۱ پروانه صنعتی در این شهرستان در دست اقدام است و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه سایت پرورشی شترمرغ به متقاضیان در حال پرداخت می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد، گفت: با وجود این تعداد شتر مرغ، این شهرستان سالانه ظرفیت ۲۵۸ تن گوشت از این گونه جانوری را دارد.

میری افزود: پنج درصد گوشت تولید شده شتر مرغ در این شهرستان به مصرف داخلی رسیده و مابقی آن به بازار‌های استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد پرورش شتر مرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد،گفت: ۸۵ درصد جمعیت تایباد وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری هستند، این شهرستان افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین و ۲۵۰ هزار راس دام سبک دارد.   او با اشاره به اینکه با داشتن امکانات در شهرستان شرایط صادرات برای ما مقدور است ادامه داد:به دليل نبود كشتارگاه صنعتي و واحد بسته بندی، پرورش دهندگان شترمرغ مجبورند اين طيور را به ديگر نقاط انتقال دهند كه اين امر موجب افزايش هزينه هاي اين بخش مي شود. با احداث كشتارگاه صنعتي در اين شهرستان تعداد واحدهاي فعال و ميزان توليد در اين بخش افزايش مي يابد.    مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: جهاد کشاورزی اقدامات ترویجی و آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش در جهت افزایش تولید مصرف مرغ گوشتی برگزار کرده است.   میری افزود: پرورش شترمرغ با سرمایه اولیه و هزینه تولید کمتری و مقاومت بهتری نسبت به شرایط منطقه ای و آب وهوا دارا می باشد.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهادکشاورزی دامپزشکی طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اداره راهداری، مدیر باغبانی سازمان، معاون فنی و اجرایی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مسئولین واحدهای باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدیریت برگزار شد.

امجدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با اشاره به تولید بالای سیب و وجود ۱۶ کارخانه فعال تولید پوره میوه و کنسانتره در شهرستان ارومیه، ساماندهی مراکز جمع آوری سیب را از اولویت های کاری این مدیریت عنوان نمود.

 وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم تا شروع فصل کار این مراکز، در راستای جلوگیری از انباشت سیب در کنار جاده‌ها کرد.

 در ادامه در خصوص نحوه صدور مجوز، تمدید آن برای متقاضیان بحث و تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای هماهنگی بیشتر، جلسات آتی با حضور نمایندگان کارخانجات و  سایر ادارات و نهادهای مرتبط برگزارشود.

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم