Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:32:27 GMT

هجوم گردشگران چینی روسیه را به دردسر انداخت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۴۶۳۸۳

هجوم گردشگران چینی روسیه را به دردسر انداخت

صدور ویزاهای الکترونیکی راه‌ را برای ورود گردشگران بیشتری به روسیه فراهم کرده که این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای موزه‌های بزرگ روسیه همچون موزه «ارمیتاژ» (هرمیتاژ) شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت نیوزپیپر، از آن‌جایی که آمار گردشگران چینی در روسیه هرساله با ۲۰ درصد افزایش روبه‌رو است، می‌توان گفت گردشگران چینی برای موزه‌های روسیه بسیار تاثیرگذار و مهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا  انتظار می‌رود پس از اجرای ویزای الکترونیکی «سن پترزبورگ» برای شهروندان برخی از کشورها از جمله چین، شمار گردشگران خارجی این شهر با افزایش بیشتری نیز مواجه باشد.

با توجه به اظهارات شهردار «سن پترزبورگ»، تا ماه سپتامبر سال جاری حدود ۴۰۰ هزار گردشگر چینی از این شهر بازدید کرده‌اند. کنسولگری چین نیز آمار گردشگران چینی شهر «سن پترزبورگ» را تا پایان سال حدود ۱.۳ میلیون نفر برآورد کرده است.

همچنین مقام‌های «مسکو» آمار گردشگران چینی این شهر در سال ۲۰۱۸ را بیش از ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

حالا این افزایش  جمعیت گردشگران برای روسیه مشکل‌ساز شده است. به گفته وزیر فرهنگ روسیه، کاخ «‌کاترین» در نزدیکی «سن پترزبورگ» به دلیل افزایش جمعیت گردشگران چینی با وضعیت هشداردهنده مواجه شده است.

وزیر فرهنگ روسیه اواخر ماه سپتامبر بیان کرد: «وزارت فرهنگ شکایت‌های بسیاری مبنی بر ازدحام جمعیت گردشگران در کاخ «کاترین» ‌دریافت کرده است.»

با این حال وزارت فرهنگ این کشور  تصویب هرگونه اقدام برای محدود کردن بازدید گردشگران چینی از مکان‌های دیدنی روسیه را رد کرد و افزود: «موزه‌های روسیه پذیرای گردشگران کشورهای مختلف هستند و هیچ اقدام محدودکننده‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.»

بر اساس حکمی که چندی پیش توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به امضا رسید،  از تاریخ یکم اکتبر ورود شهروندان خارجی به «سنت پترزبورگ» و «لنینگراد»‌ از طریق ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر شده است. مدت زمان اقامت مجاز در این مناطق برای دارندگان ویزای الکترونیکی هشت روز خواهد بود. مدت اعتبار استفاده از ویزای الکترونیکی هم ۳۰ روز پس از اخذ آن تعیین شده است.

روسیه پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ از برنامه خود مبنی بر ارائه ویزای الکترونیکی رایگان به مسافران «‌سنت پترزبورگ» خبر داده و اعلام کرده بود که این ویزا شامل تمامی کشورها نمی‌شود و بیشتر دارندگان پاسپورت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی را شامل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري روسيه سن پترزبورگ چین موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟

آینده ویتور روکه در بارسلونا وضعیت مبهمی پیدا کرده‌است

طرفداری | به گزارش موندو، این احتمال وجود دارد که بارسلونا به دلیل مشکلات مالی و قوانین مربوط به فیرپلی، مجبور شود ویتور روکه را به صورت قرضی راهی تیمی دیگر کند. روکه در زمستان ۲۰۲۴ با هدف رقابت با لواندوفسکی و همچنین تطابق با جو رختکن، شش ماه زودتر از موعد به اردوی بارسلونا اضافه شد اما در واقع نام روکه جایگزین نام گاوی‌ای شده که به دلیل مصدومیت از لیست آبی و اناری پوشان خارج شده بود. 

هدف اصلی بارسلونا در تابستان پیش رو، ثبت نام مجدد گاوی در لالیگا و همچنین جذب یک هافبک و یک وینگر چپ پا است، لذا در صورتی که این باشگاه نتواند از لحاظ مالی مشکلات خود را حل و مجوز رعایت فیرپلی را از لالیگا دریافت کند، مجبور خواهد شد که به جدایی قرضی ویتور روکه رضایت دهد.

با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • «اراک» دردسر بزرگ سرمربی پرسپولیس
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • هوادار-مس‌سونگون/ خلق شگفتی یا صعود بی دردسر؟