Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در هفته دوم دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان محمدرضا علیزاده امروز (19 آذر) در جلسه هماهنگی هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران، گفت: این نمایشگاه از ۷ تا ۱۳ دی برگزار شود.

 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب ناشران ایران بزرگترین رویداد فرهنگی حول محور کتاب است که از سالیان گذشته همه ساله در کرمان برگزار شده و خوشبختانه مردم کرمان استقبال خوبی از ناشران ایران داشتند به نحوی که در بین نمایشگاه های ناشران استان ها، نمایشگاه ویژه ای است و معمولا" ناشران با رغبت ثبت نام می کنند که حاکی از استقبال خوب مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال ویژگی هایی نیز دارد، بیان داشت: در سال جاری نمایشگاه در زمانی برگزار می شود که طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی قرار شد برای سال 1400 برنامه ریزی شود تا کرمان شهر پایتخت کتاب ایران شود و این هدفگذاری دنبال شود.

 

 

علیزاده ادامه داد: تاکنون محور اصلی شهرپایتخت ایران، شهرداران و شوراهای شهر هستند با هماهنگی و همراهی شهرداری جلسه ای برگزار شد و قرار شد شورای استانی و برنامه ریزی شهر پایتختی کتاب ایران در اداره کل فرهنگ ارشاد، با محوریت شهرداری و دستگاه ها کار را دنبال کند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه استاندار به بحث ترویج فرهنگ مطالعه و معتقد است اگر ترویج کتابخوانی در استان حل شود مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما حل خواهد شد و در بحث پنجشنبه های با کتاب را در استانداری، استاندار عهده دار بوده که الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی شود، افزود: امیدواریم پروسه پایتختی را دنبال کنیم از این ایده ها و الگوها تکثیر شود و این ایده در شهر کرمان دنبال شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه بیان داشت: نمایشگاه کتاب ناشران ایران صرفا" یک فروشگاه کتاب نیست  بلکه رویداد فرهنگی است که در آن برنامه هایی حول محور کتاب شکل می گیرد.

 

وی بیان داشت: برای حضور جدی مردم و اقشار مختلف و خانواده ها، نیازمند فراهم سازی بستر مناسب است که به صورت مناسب باید بتوانند حاضر شوند.

 

علیزاده با اشاره به پیش بینی محل برگزاری نمایشگاه در سایت نمایشگاهی جنوب شرق(جاده باغین) بُعد مسافت تا مرکز شهر را یک مشکل عنوان و بیان کرد: اگر علیرغم همه تلاش ها، استقبال مردم در نمایشگاه کم باشد، نمایشگاه کرمان  از جایگاهی که دارد تنزل پیدا می کند که به صرفه استان کرمان نیست.

 

وی با افزودن اینکه برای بن کتاب برنامه ریزی داریم تا 600 میلیون تومان بن توزیع کنیم تا برای تقویت مخزن کتابخانه ها کتاب خریداری شود و همچنین 120 میلیون تومان یارانه بن پرداخت می شود؛ اعلام کرد: ناشرین تا 20 آذر مهلت ثبت نام حضور در نمایشگاه دارند.

 

محسن روحی در این جلسه گفت: بیش از 90 درصد فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپایه کتاب و کتابخوانی است.

 

مسئول کانون پرورش فکری کودکان با اشاره به اینکه امسال ۱۰ نفر از کودکان استان کرمان در کشور کتابخوان برتر شدند که هر ۱۰ نفر از شهرستان راور هستند، افزود: خواهشمندم حتماً به کودکان و نوجوانان توجه بیشتر و جدی شود و راه هایی که می شود کودکان را به بحث کتابخوانی ترغیب بیشتری کرد ارائه شود که بتوانیم به هدفگذاری برسیم.

 

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب، کانون پرورش فکری تولیدات خود را عرضه خواهد کرد همانطور که در هفته کتاب هم در بسیاری از مدارس برگزار شد و دانش آموزان استقبال خوبی کردند.

 

احمد وفایی در این جلسه گفت: نمایشگاه کتاب به غیر از اینکه ناشران ایران می آیند و کتاب عرضه می کنند؛ جشن کتاب هم هست که فعالیت های فرهنگی حول کتاب در این نمایشگاه می تواند برگزار شود لذا برای اینکه برنامه ها را اجرا کنیم باید زمینه سازی کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: ما در نمایشگاه می توانیم غرفه معرفی کتابخانه ها و خدمات کتابخانه همراه با نشست ها و معرفی فعالیت ها داشته باشیم و در حمایت از تولید و ناشران کشوری و کرمانی کاری که می توانیم انجام دهیم، خرید کتاب برای منابع کتابخانه ای است که در همه شهرستان ها اعلام می کنیم.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد سامانه فهما انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد محمدرضا علیزاده استانداری کرمان نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند