Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، غفور قاسم پور با اشاره به آغاز به کار فعالیت هیات‌های اجرایی و بررسی صلاحیت داوطلبان، گفت: هیات های اجرایی در تمام حوزه ها تشکیل شده و از ۱۷ آذرماه فرایند استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی صلاحیت ها به طور رسمی آغاز شده است و در نهایت ۲۲ بهمن ماه اسامی قطعی نامزدها اعلام خواهد شد و طبق قانون اعلام اسامی پیش از نتایج استعلامات جرم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم پور ضمن اعلام این خبر افزود: طبق جدول زمانبندی قانون انتخابات، هیات های اجرایی   به استناد ماده 31 قانون از 10 آذرماه تشکیل شده است و فرایند بررسی  سوابق داوطلبان  در مراجع چهارگانه  به استناد ماده 48 قانون  آغاز شده و تا 21 آذرماه ادامه خواهد داشت.

قاسم پور افزود: از  تاریخ  17 لغایت 26 آذرماه نیز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی انجام می‌شود. 

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد بیان کرد: اسامی رد صلاحیت شدگان نیز طبق ماده 51 قانون در روز 27 آذرماه به هیآت نظارت استان اعلام می گردد و طی 4 روز از 28 آذر لغایت اول دی ماه داوطلبان فرصت دارند که نسبت به نتایج اعلام نظر داشته باشند. 

قاسم پور افزود: طی 20 روز شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان رسیدگی و در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت به فرماندار حوزه انتخابیه اعلام می‌شود.

فرماندار کرج گفت: به استناد تبصره 3 ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات، اسامی قطعی نامزدها از سوی وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه در تاریخ 22 بهمن ماه اعلام می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرماندار شهرستان کرج انتخابات 98 البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود