Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز سه‌شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی اظهارداشت: تدوین راهکار تجاری‌سازی و تولید محصولات بر پایه نشاسته سیب‌زمینی و بهره‌برداری از دانش فنی و فرآیند تولید نشاسته با قابلیت‌های صنعتی از اهدف مهم این تفاهم‌نامه است.

مهران اوچی‌اردبیلی با بیان اینکه این همکاری‌ها، هم‌افزایی و توانمندسازی واحدهای جهاد دانشگاهی را بدنبال خواهد داشت، افزود: با بهره‌گیری از دانش فنی پژوهشکده، ساخت پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری به عنوان طرح کلان ملی استانی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی استان اردبیل است، گفت: این واحد با راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری می‌تواند بخشی از نیاز کشور به این محصول وارداتی را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک کند.

او بیان‌کرد: در استان اردبیل ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن درجه سه و چهار است که می‌توان از آن برای تولید نشاسته پلیمری در صنعت حفاری استفاده کرد.

رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه با بیان اینکه گروه بیوتکنولوژی صنعتی این پژوهشکده با تلاش شبانه‌روزی به دانش فنی تولید نشاسته پلیمری دست یافته ، گفت: این پژوهشکده، دانش فنی تولید محصول و فرآیند مشتمل بر پروتکل فرآیند تولید و کلیه تجهیزات و الزامات مربوط به تولید محصول در اختیار جهاد دانشگاهی استان اردبیل قرار می‌دهد.

مسعود کمبرانی با اشاره به اینکه تولید این محصول در راستای رفع نیازهای صنعت نفت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان اردبیل سطح زیر کشت سیب‌زمینی بسیار بالا است به همین خاطر در تلاش هستیم تا نشاسته سیب‌زمینی‌های درجه سه و چهار را به نشاسته حفاری تبدیل کنیم که ارزش افزوده‌ بالایی دارد.

وی افزود: پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی تمام توان و نیروی انسانی خود را برای راه‌اندازی خط تولید نشاسته‌ حفاری در صنعت نفت در استان اردبیل بکار خواهد گرفت.

برچسب‌ها کشاورزی اردبیل جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اردبیل جهاد دانشگاهی کشاورزی اردبیل جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۴۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود