Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی صومعه گفت: پس از اتمام طرح آزمایشی سامانه پایش محصولات کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در سه استان زنجان، مازندران و جنوب کرمان این طرح در چهار استان دیگر هم اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کریم احمدی صومعه» در همایش ارتقای سامانه پایش محصولات کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای که با حضور نمایندگانی از فائو در تهران و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها در سالن توسعه برگزار شد، افزود: این طرح در چهار استان خوزستان، کردستان، فارس و گلستان نیز اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی  اظهارداشت: تاکنون روش های رایج پایش مانند سرشماری، نمونه گیری، کارشناسی و «ثبتی مبنا» برای پایش محصولات کشاورزی استفاده می‌شده است.

احمدی پایش محصولات کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای را یکی از روش‌های متداول در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته دانست و تصریح کرد: شروع این پروژه در ایران و امضای تفاهم نامه آن در سال ۹۵ بوده است؛ در این پروژه تمام غلات را می توان پایش کرد و لازم است این روش برای محصولات دیگر هم اجرا شود.

بهبود نظام کشاورزی ایران با پایش ماهواره ای محصولات کشاورزی

«متیو هنری»  مشاور پروژه سامانه پایش محصولات کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای سازمان فائو گفت: اگر این پروژه در سطح ملی توسعه یابد، می‌تواند به بهبود نظام کشاورزی کشور کمک کند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، توسعه سامانه‌های پایش و روش هایی برای پی بردن به بهبود محصول و اطلاعات به دست آمده از محصولات کشاورزی، کمک به وزارت جهاد کشاورزی برای به دست آوردن داده های مختلف، تبادل دانش و توسعه راه حل های پیشرفته برای پایش محصولات کشاورزی بوده است.

 هنری اظهارداشت: هدف این طرح که به صورت پایلوت در سه استان مازندران، زنجان و جنوب کرمان انجام شده، ایجاد نظام یکپارچه برای شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در ایران است که شرایط اقلیمی متنوعی دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد سامانه فهما قرآن مجلس خبرگزاری شبستان انتخابات استان بوشهر محصولات کشاورزی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.


مهدی دستورانی افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.


وی از هم استانی ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن