Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر مدیریت اقتصادی کشور از سوی نظامیان گفت: در قرن ۱۹ نظامیان در بسیاری از کشورها تصور می‌کردند می‌توانند اقتصاد را مدیریت کنند و مدیریت اقتصاد را به دست گرفتند. اما اکثراً به شکست منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند کشورهای آمریکای جنوبی، شیلی، روسیه و... که تمام اقتصاد این کشورها در دست نظامیان و اطلاعاتی‌ها بود.

او با انتقاد از حضور نظامیان در اقتصاد کشور تاکید کرد: در حال حاضر در هیچ کشور موفقی نظامیان در اقتصاد دخالت نمی‌کنند. علت اینکه امام خمینی (ره)، آیت‌الله طالقانی و دیگر بزرگان ورود نظامیان به اقتصاد را منع کردند این است که اقتصاد یک علم و یک عرف محسوب می‌شود. زمانی که تفنگ وارد اقتصاد شود آن عرف و علم را بر هم می‌زند.

نظامیان اقتصاددان نیستند مغرور هم هستند؛ دود شکستشان به چشم مردم می‌رود

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی نظامیان عرف و علم اقتصاد را بر هم بزنند، چون معمولاً اقتصاددان نیستند و مغرور هم هستند، یکباره شکست سختی می‌خورند. دود شکست آنها هم در چشم مردمی می‌رود که پذیرفته‌اند این افراد اقتصاد را به دست بگیرند.

بی‌مقدار همچنین به فناوری‌های نظامیان در ساخت موشک اشاره کرد: البته خوب است که نظامیان در فناوری ساخت موشک و... به بخش خصوصی و عمومی از علمی که دارند کمک کنند. نظامیان در تمامی کشورها در بلایای طبیعی به میدان می‌آیند و در شرایط عادی تمرین می‌کنند تا آماده دفاع از کشور باشند.

او با گفتن اینکه نظامیان در حال حاضر در اقتصاد دخالت می‌کنند توضیح داد: در حال حاضر عملاً نظامیان در اقتصاد دخالت می‌کنند. برای مثال نظامیان در بنیادهای ارتش، سپاه، بنیاد تعاون و خاتم‌الانبیاء و... حضور دارند که البته حضورشان خیلی روشن نیست. اما با روشن بودن چراغ نظامیان در اقتصاد کشور شاهد فرار بسیاری از افراد خبره و سرمایه‌گذار خواهیم بود که در نهایت به فقر مردم منجر می‌شود.

این عضو فراکسیون امید به شرایط کنونی کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر شاهد تحریم نفت هستیم و حال که نمی‌توانند خام‌فروشی کنند کار نظامیان در مدیریت اقتصاد کشور کار سختی است.

منبع: اعتمادآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات مجلس قدرت نظامیان قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران