Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:08:49 GMT

تورج شعبانخانی رهسپار خانه ابدی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۵۲۰۳

تورج شعبانخانی رهسپار خانه ابدی شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم تورج شعبانخانی، صبح امروز در مقابل تالار وحدت دراندوهی که پاکوبان لحظه های احساس حاضرین را پیمود برگزار شد.

او نهایت خوبی بود

در ابتدای این مراسم محمد علی بهمنی ضمن ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند گفت: او در وجود ما تا ابد وجود خواهد داشت چون او نهایت خوبی بود. شعبانخانی ظرفیتهای بسیاری در موسیقی و دوستی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیار متاسفم که یکی از ترانه های ماندگار او یعنی بهار بهار را خودش و ناصر عبداللهی خواندند که امروز هیچکدام در بین ما نیستند.

او یکرنگ و با شخصیتی ثابت بود

ویگن داوودی صدابردار پیشکسوت سخنران بعدی این مراسم بود. او در سخنانی گفت من با اکثر هنرمندان از اواخر دهه چهل همکاری کردم. تورج عزیز ما بر عکس بسیاری یک چهره و شخصیت ثابتی داشت. امیدوارم قدر هنرمندان را در زمان حیاتشان بدانیم.

آثارش یگانه و به آنها شبیه بود

عبدالجبار کاکایی ترانه سرا نیز در سخنانی گفت: بسیاری با شنیدن آثار ما از آلایش تهی می شوند. سخت است هنرمند با هنرش یکی شود اما شعبانخانی اینگونه بود. من او را بسیار دوست داشتم ولی در روزهای آخر زندگی او بود که دریافتم این پیوند عاطفی دو طرفه بود.

وی با بیان اینکه سخت است در عزای دوستان نشست، خطاب به شعبانخانی، گفت: تورج خداحافظ تا اینکه تو را در جایی دیگر بدون درد و رنج باز ببینم.

سید عباس سجادی، علی ثابت نیا مدیر انجمن موسیقی، شهرام صارمی، محمد الهیاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی، بابک صحرایی ترانه سرا، بهنام صبوحی آهنگساز و جمعی از هنرمندان از حاضرین در این مراسم بودند.

تورج شعبانخانی موسیقیدان پیشکسوت، پس تحمل مدتی بیماری ریوی در حالی که در کما بود روز دوشنبه در سن 69 سالگی درگذشت.

شعبانخانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم آدمک و معرفی فریدون فروغی شروع کرد وی با بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی نیز همکاری داشته‌ است.

این هنرمند بعد از انقلاب به همراه تعداد معدودی از خوانندگان و هنرمندان در ایران ماند و در این سال‌ها ضمن آهنگسازی برای خوانندگان قدیمی، با هنرمندان بسیاری نظیر رضا آریایی، ناصر عبداللهی و محمدرضا عیوضی همکاری داشته‌ است.

وی متولد ۱۳۲۹ بود که ترانه بهار بهار یکی از آثار ماندگار این هنرمند به حساب می‌آید.

ادامه دارد...

برچسب‌ها آموزشگاه‌های آزاد موسیقی شعبانعلی کوهستانی دفتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزشگاه های آزاد موسیقی دفتر موسیقی آموزشگاه های آزاد موسیقی دفتر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز

با آغاز فصل بهار شاهد زادآوری گونه‌های مختلف و با ارزش در باغ وحش ارم سبز هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قاسم محمدی؛ مدیر باغ وحش ارم اظهار کرد: باغ وحش‌ها نقش مهمی در راستای حفاظت از ژن‌های با ارزش گونه‌های جانوری تحت حفاظت خود دارند و با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم به حفاظت و تکثیر گونه‌های در معرض خطر انقراض کمک می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری و در فصل بهار در سایه مراقبت‌های تخصصی و شبانه‌روزی و فراهم آوردن کلیه شرایط با تکیه بر دانش روز دنیا و پیاده‌سازی اصول علمی در زمینه جیره‌های غذایی و رفع تمامی احتیاجات فیزیولوژیک، شاهد تولد گونه‌های بسیار باارزش در باغ وحش ارم بوده‌ایم به طوریکه گونه‌هایی همانند تشی (جوجه تیغی)، قوی سیاه، کل و بز وحشی، گوزن زرد ایرانی و خرس قهوه‌ای تاکنون متولد شده‌اند.

نقش مؤثر "باغ وحش ارم" در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور

مدیر باغ وحش ارم افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد تولد گونه‌های باارزش دیگری در باغ وحش خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد