Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@00:08:41 GMT

واگذاری هپکو به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۷۳۸۹

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت دو شرکت هپکو و آذرآب اظهار کرد: در مهرماه مجددا بحرانی در کارخانه‌های آذرآب و هپکو به وجود آمد که در پی آن تصمیماتی گرفته شد مبنی بر این‌که سهام هپکو به دولت برگردد این اقدام انجام شد و در هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی موضوع مطرح و قرار شد درباره‌ آذرآب نیز تصمیم‌گیری شود منتها این تصمیمات منتهی به راهکاری برای رونق تولید در این واحد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: ما با پیگیری‌ها و جلساتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران و استان اراک درباره سه شرکت هپکو، واگن پارس و آذرآب داشتیم در نهایت مقرر شد که جلسه‌ای با حضور چند وزیر برگزار شود این جلسه یکشنبه گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل شد، اما متاسفانه دستاورد و نتیجه عملیاتی و مبتنی بر تصمیمات آنی و فوری جهت رونق تولید در واحدها را به دنبال نداشت.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ قبلا تصمیم این بود که سهام شرکت هپکو به دولت برگردد تا تصمیماتی برای رونق تولید در این شرکت اتخاذ شده و مشکلات کارگران و حقوق معوقه و بحث بازنشستگی تعدادی از پرسنل بلاتکلیف در آذرآب و هپکو حل شود تا در نهایت فرآیند واگذاری در شرایط آرام و مطمئن با احراز اهلیت و صلاحیت خریدار دوباره شروع شود، ولی متاسفانه نه تنها شاهد این اتفاق نبودیم که سازمان خصوصی‌سازی در جلسه هیات واگذاری پیشنهاد اخذ مجوز برای واگذاری مجدد سهام هپکو را داد، بنده به این موضوع معترض شدم چون هنوز تصمیمات قبلی به سرانجام نرسیده که بخواهیم دوباره وارد فاز واگذاری شویم و مجددا دغدغه‌ای بین کارگران و مردم نسبت به فرآیند مجدد واگذاری ایجاد کنیم.

کریمی ادامه داد: از طرف دیگر هنوز تکلیف مدیریت این شرکت‌ها به طور قانونی مشخص نیست و خیلی از مدیران این شرکت‌ها به لحاظ قانونی صاحب امضای رسمی نیستند. در نهایت موضوع بررسی پیشنهاد مجوز واگذاری هپکو به تعویق افتاد ما موافق واگذاری تا قبل از تعیین تکلیف رونق تولید و بهبود وضعیت شرایط داخلی این شرکت نیستیم. معتقدیم هر اقدام در این رابطه می‌تواند مشکلات جدیدی ایجاد کرده که به مصلحت شرکت هپکو، کارگرانش، صنعت و دولت نیست.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت پرداخت معقوات کارگران هپکو و آذرآب گفت: آنها معوقات زیادی ندارند چون بخش عمده‌ای پرداخت شده و تصمیماتی برای پرداخت معوقات هم از محل وام گرفته شده صورت گرفته، ولی این‌که از بانک وام بگیریم و حقوق کارگران را بدهیم فایده‌ای ندارد چون تنها به بدهی‌های شرکت و زیان انباشته شده آن اضافه می‌شود و خیلی لطف ندارد. باید دولت راه‌حلی برای رونق تولید بیندیشد تا حقوق پرسنل از محل تولید پرداخت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگران هپکو، کاری برای انجام دادن ندارند آنها هر روز به شرکت می‌روند ولی کاری نیست که انجام دهند درباره آذرآب هم کارهایی از گذشته باقی مانده اما تنها ۲۰ درصد ظرفیت این شرکت کار می‌کنند.

کریمی در پایان در مورد وضعیت شرکت واگن پارس اظهار کرد: قرار بود شرکت واگن پارس به شرکت مپنا واگذار شود ولی تاکنون علی‌رغم پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت این اتفاق رخ نداده است علت طولانی شدن بروکراسی اداری و یا عدم تمایل عده‌ای به ویژه سازمان گسترش است که نمی‌خواهد سهام واگن پارس به مپنا واگذار شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند

 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مراسم روز کار و کارگر چابهار اظهار داشت: کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ سازمان منطقه آزاد چابهار، ضمن نکوداشت به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و بی دریغ کارگران نجیب، متعهد و پرتلاش این روز مبارک را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم.

حمیرا ریگی گفت: بر کسی پوشیده نیست که کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید جامعه مشغول به فعالیت هستند و نقش بسیار بی بدیلی را در اقتصاد کشور دارند و قطعاً بخش عظیمی از دستاوردهای اقتصادی و صنعتی کشور هم مرهون تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی این انسان های شریف، یعنی شما کارگران بزرگوار هستید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزادچابهار افزود: از این رو رقع موانع تولید و زمینه جهش تولید با مشارکت مردم با دستان مبارک و دانش شما کارگران خلاق و نوآور محقق می‌شود.

وی گفت: روز جهانی کار و کارگر برای همگان تداعی گر تلاش و همت ارزشمند انسان های سخت کوش در عرصه تولید است و این هفته به عنوان هفته کار و کارگر، فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزنده کارگران عزیز در تولید و اقتصاد، توجه به جایگاه منحصر به فرد سرمایه های انسانی در بنگاه های اقتصادی و ارج نهادن به مقام شامخ کارگران و کارفرمایان است.

ریگی بیان کرد: در دوره نوین مدیریتی نوین سازمان منطقه آزاد چابهار با رویکردی توسعه محور و همچنین با رهیافتی لجستیکی از سرزمین اقتصادی منطقه آزاد چابهار در روز جهانی کارگر فرصت را مغتنم شمرده و به افق های جدید می اندیشیم و می خواهیم به کمک شما عزیزان در مسیر جهانی شدن حرکت کنیم که نقش کارگران متعهد، خلاق و فناور در تولید بویژه در حوزه صنعت دانش بنیان بی دیل است و نه تنها به آن ایمان داریم بلکه با پشتوانه آن در این مسیر قدم گذاشتیم و بر این باور هستیم که امنیت اقتصادی هر کشور هم به دست کارگران آن کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه با اهمیت و جایگاه کار و کارگر در اسلام امروزه شاهد هستیم که کشورهای توسعه یافته غیر مسلمان توانسته‌اند بر اساس عمل و اقدام در راستای احکام اسلامی و موازین دین اسلام گام هایی را در جهت شکوفایی تولید و رونق اقتصادی خود بردارند و از قوانین مبین اسلام برای رشد اقتصاد کشورهای خود بهره ببرند.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزادچابهار گفت: رشد و شکوفایی بر اساس تعهد، سخت‌کوشی و نظم کارگر است و نباید از این غافل باشیم که امنیت شغلی آن حداقل خواسته ای است که کارگران عزیز به آن نیاز دارند و مورد انتظار ما از کارفرمایان بزرگوار است.

وی افزود: بدیهی است که در جنگ اقتصادی امروز کشورهای دشمن با جمهوری اسلامی ایران، تنها می توان با اتکا بر تولید داخلی از آن سربلند عبور کرد و جامعه کارگری در تحقق این امر می تواند نقش موثری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است