Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان سفیر اتریش در ایران گفت: دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرار داد برجام دارد و در تلاش هستیم که منافع اقتصادی که در برجام وعده داده شده و مردم منتظر آن بودند را محقق کنیم.

اشتفان شلتس امروز(۲۰ آذر) در دیدار با شهردار سنندج، با اشاره به اینکه هدف عمده سفر ما به شهر سنندج این است که حوزه های مختلف را شناسایی کنیم، اظهار کرد: سنندج از دو جنبه برای ما جالب توجه است، این شهر از نظر توپوگرافی شباهت زیادی به اتریش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سنندج و وین دو ابر قدرت موسیقی به حساب می آیند، افزود: دولت اتریش علاقه زیادی در حفظ و استمرار قرار داد برجام دارد و در تلاش هستیم که منافع اقتصادی که در برجام وعده داده شده و مردم منتظر آن بودند را محقق کنیم.

سفیر اتریش در ایران، بیان کرد: کشور ما دو مسیر راه در پیش دارد از جهتی عضو اتحادیه اروپا است که تلاش خواهیم کرد از تمام اقدامات اعضای اتحادیه پیروی کنیم و از جهتی نیز می خواهیم با ایفای سهم خود به صورت دو جانبه با ایران همکاری های مشترکی را تعریف کنیم.

وی ذکرکرد: در این سفر به استان کردستان با نمایندگان منتخب مردم استان در زمینه های مختلف همکاری هایی را آغاز می کنیم.

سفیر اتریش در ایران، افزود: در نسل جدید همکاری و تبادل بین شهرها، دیگر آن رویه سنتی در جهان وجود ندارد و به جای عقد قرار داد به صورت خواهرخواندگی شهرها در حوزه های مختلف همکاری هایی از جمله در بحث پسماند و حمل و نقل با همدیگر انجام می دهیم.

شلتس گفت: تبادل تجربه هزینه و تحریم ندارد بلکه با اقدامات و فناوری هایی که کشور ایران در اختیار دارد می توان برای بهره وری بیشتر از انرژی، از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به وجه متمایز ایران و اتریش، بیان کرد: وجود موسسه فرهنگ اتریش تنها موسسه فرهنگی غربی در تهران است که سال گذشته ۱۳۰ مناسبت فرهنگی را برگزار کرده و این می تواند همکاری و آمادگی بین ایران و اتریش را فراهم کند.

سفیر اتریش در ایران، خاطرنشان کرد: اتریش تنها کشور غربی است که نیاز به اخذ مجوزهای مختلف ندارد و به دلیل اعتماد عمیق بین ایران و اتریش می توان مناسبت های فرهنگی مشترکی را به وجود آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسیقی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت