Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الشرق الاوسط پیش نویس بیانیه پایانی نشست گروه بین المللی حامی لبنان در پاریس را منتشر کرد.

در این پیش نویس تاکید شده است که اعضای گروه مذکور اذعان دارند که لبنان با یک بحران سخت رو به رو شده و این بحران باعث شده تا لبنان در معرض فروپاشی اقتصادی و بی ثباتی گسترده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیش نویس آمده است: اعضا معتقدند که برای تحقق ثبات و بهبود اوضاع لبنان باید بسته سیاستهای قابل اعتماد و فراگیر در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی تصویب شود.

در این پیش نویس تاکید شده است: این اقدامات از آنجا که می تواند پاسخگوی خواسته های معترضان لبنانی باشد بسیار مهم است. لبنان از زمان استعفای سعد حریری تاکنون بدون دولت به سر می برد. اعضای گروه مذکور معتقدند که باید هرچه سریعتر یک دولت با قدرت برای تحقق اصلاحات اقتصادی و جلوگیری از ایجاد تنش در لبنان تشکیل شود.

در ادامه این پیش نویس آمده است: مقامات لبنانی باید بودجه سال ۲۰۲۰ را طی هفته های نخست بعد از تشکیل دولت جدید تصویب کنند. آنها باید اقدامات لازم را در خصوص بهبود اوضاع مالی و مبارزه با فساد اتخاذ کنند. طی شش ماه بعد از تشکیل دولت باید اقدامات لازم در خصوص تضمین رشد اقتصادی پایدار اتخاذ شود.اعضای مذکور آماده کمک برای تضمین روند ارائه کالاهای اساسی به لبنان هستند.

آنها از نیروهای مسلح لبنان نیز در راستای حمایت از معترضان و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز قدردانی کردند.

کد خبر 4795157 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: پاریس لبنان ارتش لبنان ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه ناتو فلسطین عربستان سعودی ترکیه فرانسه لبنان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش

هاشمی رفسنجانی روز ششم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در مورد در مورد دیدار با برخی چهره‌های مقاومت، نامه محسن رضایی به خاتمی و بیانیه فلاحیان نوشته‌است.

به گزارش شرق، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید:

[آقای محمد زهیر مشارقه]، معاون رئیس‌جمهور سوریه آمد. قدردانى کرد، از حمایت ایران از مردم فلسطین و لبنان و سوریه و اظهار امیدوارى نمود که تصمیمات کنگره حمایت از انتفاضه [فلسطین]، ثمربخش باشد. من گفتم که دولت‌هاى اسلامى و حتى فلسطینى‌هاى خارج از فلسطین، از انجام وظایف خود کوتاهى مى‌کنند و اسرائیل کوتاه نخواهد آمد و ممکن است فشار بر سوریه و لبنان را هم اضافه کند. دیروز آقاى [سلیم] زعنون، [رئیس شورای عالی فلسطین] گفت، در سیاست [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل] هست که با فشار بر سوریه و لبنان، غیرمستقیم فلسطینى‌ها را تحت فشار قرار دهد که از انتفاضه دست بردارند.

[آقاى خالد مشعل، رهبر جنبش مقاومت اسلامى فلسطین به همراه] سران حماس و بعضى گروه‌هاى فلسطینى آمدند. تشکر کردند از حمایت‌هاى ایران و ابراز امیدوارى نمودند که پیروزی مقاومت اسلامى در لبنان، در فلسطین هم تکرار شود. گفتم، اگر همه بار‌ها بر دوش فلسطینی هاى داخل اراضى اشغالى باشد، کم‌‍‌کم ضعیف مى‌شوند. باید فلسطینى‌هاى خارج و دولت‌هاى عربى، دست به اقدامات عملى بزنند؛ گفتند، برنامه‌ریزى خواهند کرد. دولت آمریکا، شرکت‌کنندگان در کنفرانس حمایت از انتفاضه را تهدید کرده که نام آن‌ها را در لیست تروریست‌ها ثبت مى‌کنند.

تا شب در دفترم کار کردم. شب، براى مراسم هفدهمین سالگرد شهادت شهید مهدى شاه‌آبادى و پنجاهمین سال رحلت پدرش [آیت‌الله میرزا محمدعلى شاه‌آبادى]، به حسینیه ارشاد رفتم. سخنرانى مفصلى دربارۀ نقش اسلام و روحانیت در تاریخ و توطئه‌هاى استکبار و تربیت افراد صالح و من‌جمله امام راحل در زمان رضاخان نمودم.

در روزنامه‌هاى امروز، نامه سرگشاده آقاى محسن رضایى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] به آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رئیس‌جمهور] مورد توجه است که انتقادات زیادى دارد. رسانه‌هاى خارجى هم به آن پرداخته‌اند. نیروى انتظامى، با صدور اعلامیه‌اى بیانیه آقاى [علی] فلاحیان، [وزیر اسبق اطلاعات]، در مورد حادثه فرزندش را تأیید کرده و گفته آن مأمور [نیروی انتظامی]، به نام خسرو میربیگى، به‌خاطر تخلفات در حال تصفیه بوده و با اشرار همکارى داشته است. قبل از این بیانیه، بسیارى از رسانه‌هاى داخلى و خارجى، علیه آقای فلاحیان، مطالبى نوشته بودند.

دیگر خبرها

  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • ضرب‌الاجل مجلس برای دولت/منتظر مدیریت بازار ارز هستیم
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی