Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:33:00 GMT

تدوین طرح جامع و یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۷۳۷

تدوین طرح جامع و یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدوین طرح جامع و یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی، مأموریت شورای عالی پژوهش است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی در اولین جلسه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش، گفت: امیدوارم تعهدی که در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، بتواند ما را به افقی که در اسناد بالادستی نظام آموزش عالی کشور تعیین شده، برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 1393 و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه سند خاص و راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از بخش‌های سند دانشگاه اسلامی مربوط به نظام پژوهش و فناوری است که چشم‌اندازها، مأموریت‌ها، راهبردها و اقدامات لازم در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها را توصیف و مشخص کرده است. از این رو اولین بحثی که به آن توجه داشتیم، نگاه بهینه‌سازی ساختار مدیریتی برای تحقق نظام پژوهش و فناوری ذیل 11 راهبرد این نظام در سند دانشگاه اسلامی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «ساماندهی نظام جامع پژوهش و فناوری با تأکید بر گسترش مرزهای دانش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و بومی، با توجه به نیازها و اقتضائات جامعه اسلامی» اولین راهبرد نظام پژوهش و فناوری سند دانشگاه اسلامی است که بر همین اساس در دانشگاه آزاد اسلامی برای پژوهش و فناوری دو مأموریت مرتبط اما جداگانه در این حوزه تدوین کردیم. به دنبال آن پژوهش‌های دانشگاهی و استفاده از توان پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه، در کنار معاونت‌های موضوعی، به پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی محول شد. موضوعات مربوط به حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری سپرده شد.

طهرانچی با اشاره به تشکیل شورای عالی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه این شورا یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی و «ساماندهی نظام نوین نظارت و ارزیابی هدفمند و مستمر پژوهش در راستای اقتدار و مرجعیت علمی کشور» به عنوان یکی از راهبردهای حوزه پژوهش و فناوری سند دانشگاه اسلامی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگرچه سیاست‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ذیل معاونت‌های موضوعی مربوطه پیگیری می‌شود، اما پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه و شورای عالی پژوهش، وظیفه یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: «طراحی نظام موضوعات و اولویت‌های پژوهشی و ساماندهی فرآیندهای آن با اولویت علم بومی و علم دینی»، «تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش، تولید علم و فناوری و نهضت نرم‌افزاری و بسط روحیه پژوهشگری در دانشگاه در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی» و «ساماندهی و هدفمندسازی برنامه‌های پژوهشی براساس مزیت‌های نسبی و رقابتی و مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی» ازجمله راهبردهای پژوهش و فناوری در سند دانشگاه اسلامی است که در شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود.

طهرانچی، اجرای طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای (پایش) در دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای اجرای سند دانشگاه اسلامی دانست و گفت: براساس راهبردهای «ساماندهی نظام موضوعات پژوهش‌ها، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و فرآیند راهنمایی کارآمد جهت رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه اسلامی با تأکید بر پیوستگی آموزش و پژوهش» و «ساماندهی و ارتقای منابع انسانی در حوزه پژوهش»، طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و اجرا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اقداماتی که در این دانشگاه انجام می‌شود، مجموعه‌ای از اسناد بالادستی نظام آموزش عالی کشور ازجمله سند دانشگاه اسلامی است و شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تدوین طرح جامع و یکپارچه‌سازی سیاست‌های پژوهشی، ایجاد شده است.

در ادامه این نشست، آیین‌نامه شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، ساختار صندوق حمایت‌های پژوهشی دانشگاه (ASF) و گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی انتشارات و اسناد علمی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی سیاست های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید