Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@19:51:22 GMT

چین خواهان حضور در میادین نفتی آزادگان ایران است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۴۷۹

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، میدان نفتی بزرگ آزادگان ایران که از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده است، برای طرح استراتژیک ایران در راستای مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا بسیار اهمیت دارد. کل ذخایر این میدان نفتی ۴۲ میلیارد بشکه نفت تخمین زده می‌شود که حدود هفت میلیارد بشکه آن در حال حاضر قابل احیا و بازیابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و چین برای فعالیت در آزادگان شمالی و جنوبی قرار دادهایی را منعقد کردند. اما رشد آزادگان جنوبی کمی کند بوده است، دلیل این سرعت پایین رشد به عملکرد شرکت‌های چینی بازمی‌گردد.

در سال ۲۰۱۳ شرکت ملی نفت چین هشدار داد که اگر توسعه آزادگان جنوبی افزایش پیدا نکند، قرارداد آنها برای آزادگان شمالی هم لغو خواهد شد بنابراین تولید در این میدان از حدود ۱۵ هزار بشکه در روز در آن مقطع  زمانی به حدود ۳۵ هزار بشکه در روز در  سال رسید.

 در روزهای اخیر به چین پیشنهاد بر عهده گرفتن تولید در آزادگان جنوبی و شمالی داده شده است که بر این اساس چین هم می‌تواند در آزادگان جنوبی و هم در آزادگان شمالی فعالیت کند.  

چین خواهان مشارکت با  ایران و حضور در ایران است و این رویکرد چین  سه دلیل دارد؛ اول اینکه ایران دارای ارتباط نزدیک با کشورهای اردن، لبنان، سوریه، عراق و یمن است. چین می‌تواند با ارتباط با ایران آمریکا را در این مناطق تحت کنترل داشته باشد. دوم اینکه ایران یک مسیر مستقیم زمینی به اروپاست که از ترکیه، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه می‌گذرد و سوم اینکه ایران ذخایر بزرگ نفت و گاز دارد که در حال حاضر برای چینی‌ها بسیار ارزان هستند. تمام این عوامل در کوتاه مدت به این معناست که چین باید به توسعه خود در آزادگان شمالی و جنوبی ادامه دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران چین نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای شدید (اغلب در مناطق نیمه جنوبی)، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ (اغلب در مناطق نیمه جنوبی استان) در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را صبح شنبه و زمان پایان را اواخر وقت شنبه عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر فعالیت این سامانه را اغلب نقاط استان برشمرد.

داداشی صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، کاهش‌دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6094148

دیگر خبرها

  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون