Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:36:16 GMT

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۶۷۲

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: با کمک و همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی زندان‌های استان زنجان آزاد شدند.

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی زندان‌های استان زنجان آزاد و به آغوش خانوده خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد که به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شد، گفت: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از این محل می‌تواند نتایج چشمگیری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: کل بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۶۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ با کمک ۳۰۰ میلیون ریالی اداره کل اوقاف و امور خیریه و پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه تأمین شد.

کریمی تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند را امری خداپسندانه دانسته و بر گسترش فرهنگ جلب مشارکت مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند توسط رسانه‌های جمعی تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این رابطه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های بسیار خوب اوقاف در کمک به نیازمندان بحث مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است، اظهار کرد: در این راستا طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجان اجرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: امروز افراد شریف بسیاری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی و یا هر علت غیر عمد دیگری به زندان افتاده و به علت ناتوانی از پرداخت جریمه یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند.

وی تصریح کرد: به دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از عواید موقوفات زنجان بدهکار که ناتوانی مالیش در دادگاه ثابت شده بود، آزاد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای انجام همین موضوع طی نیمه نخست امسال سه زندانی آزاد شدند، گفت: امروز نیز با کمک اوقاف یک زندانی جرائم غیرعمد و به علت تنگدستی آزاد شد.

وی با بیان اینکه بحث آزادسازی زندانیان از طریق بهره‌‌گیری از ظرفیت وقف به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، افزود: هدف از این کار کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

به گزارش فارس، مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده  و خیران می‌توانند در قالب این طرح  وجوهات خود را به شماره حساب بانک مسکن به شماره کارت ۸۰۰۱‌‌‏-۸۰۰۱‌‌‏-۲۳۱۳‌‌‏-۶۲۸۰ ‌‏و شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره شبا IR۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‌‏به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام/73005/ق40/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان فرهنگ زندان ها وقف کمک اوقاف زندانی آزاد غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل زندان‌های فارس گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شد که در این جشنها، خیران ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک کردند
اسحاق ابراهیمی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استاندر حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.
وی افزود: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ بنام ستاد دیه استان فارس برای دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس آماده  است.

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد