Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@17:29:03 GMT

دفاع خوش چهره از طرح غربالگری یارانه بگیران

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۸۸۵

دفاع خوش چهره از طرح غربالگری یارانه بگیران

خبرگزاری ایسنا: محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران با بیان اینکه فلسفه پرداخت یارانه ایجاد عدالت اجتماعی بوده است، اظهار کرد: زمانی که نماینده مجلس بودم و موضوع هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد، از جمله مخالفان پرداخت یارانه نقدی بودم، چون این کار را فقط یک مُسکن دارای تاثیر موقتی می‌دانستم.

وی افزود: بار‌ها گفته‌ام که به جای پرداخت پول نقد بهتر است نقدینگی برای بنگاه‌های تولید در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شود، زیرا بخش بزرگی از جامعه یارانه بگیران جوان و بیکار هستند که می‌توان با ایجاد اشتغال، این گروه را صاحب شغل کرده و از سویی به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی باعث می‌شود که از تولید ملی غافل شویم، اظهار کرد: امروز تعداد افرادی که یارانه دریافت می‌کنند برابر با جمعیت کشور و مشخص است که عدالت در توزیع یارانه نقدی وجود ندارد؛ در حالی که هدف اصلی آن ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی افزود: البته درطرح حذف یارانه هم باید دقت و وسواس زیادی صورت گیرد تا کسانی که واقعا نیازمند هستند، حذف نشوند.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۸۹ تاکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده، با وجود انتقادات زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، تاکنون ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد جمعیت ایران مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را ماهانه دریافت می‌کردند که هزینه سنگینی در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش‌های تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.

از شهریورماه سال جاری و بنابر تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی از لیست یارانه بگیران، غربالگری در دستور کار قرار گرفت و در این ماه یارانه حدود ۱۶۳ هزار خانوار که جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در بر می‌گرفت حذف شد. این روند قرار است تا پایان سال ادامه داشته باشد و یارانه افراد پردرآمد حذف شود. طبق برآورد دولت سه دهک بالای درآمدی حدود ۲۵ میلیون نفر هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه بگیران محمد خوش چهره یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز یارانه ای به ارزش سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان لارستان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی لار برای توزیع در جایگاه های سوخت، متخلف را به پرداخت هفت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته سالاری، شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارش این تخلف را با همکاری حراست شرکت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093312

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد