Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جمال ارونقی در گفت و گوی رادیویی اظهار داشت: تمامی دستگاه هایی که در امر تجارت خارجی دخیل هستند، طبق ماده ۱۲ قانون امور گمرکی موظفند تحت نظارت گمرک اقدام کنند؛ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ گمرک را به عنوان مدیریت واحد در این زمینه شناخته است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: یکپارچه سازی تجارت از این نظر معنی پیدا می کند که در تشریفات تجارت خارجی سازمان های مختلفی در قبل از صدور مجوز ورود کالا، تشریفات حمل کالا، پس از رسیدن کالا به گمرک و تشریفات ترخیص و بعد از تشریفات ترخیص به یک نحوی با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید اساس این سازمان ها در راستای یک هدف واحد یکپارچه باشد تا بتوانند فرآیند تشریفات را به حداقل زمان ممکن کاهش دهند.

جمال ارونقی تصریح کرد: گمرک در انجام فرآیند تشریفات خود از صفر تا صد با بیش از ۲۵ سازمان مختلف در ارتباط است.

وی افزود: این سازمان ها در زمینه های مختلف از قبیل صدور مجوز های قانونی برای ترخیص کالا، اعمال کنترل ها و نظارت های لازم، صدور مجوز ورود کالا، تامین، تخصیص و کنترل ارز و بسیاری موارد دیگر نقش آفرین هستند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: پروسه های مختلفی که تعریف شده برای ترخیص کالا، انجام تشریفات گمرکی و کنترل های که پشت سر هم صورت می گیرد تمامی این موارد باعث طولانی شدن انجام تشریفات گمرکی خواهد شد.

وی افزود: این شرایط برای قبل از انجام تشریفات گمرکی نیز صادق است یعنی امکان دارد یک کالا از سوی چند سازمان بطور همزمان مورد اظهار نظر قرار گیرد.

جمال ارونقی اظهارداشت: برای یک کالا به فرض سه مجوز قانونی نیاز است که هریک از این مجوزها نیاز به نمونه برداری و کنترل های جداگانه از سوی دستگاه ها دارد که متاسفانه چنین رویه ای موجب طولانی شدن فرآیند انجام تشریفات گمرکی می شود.

وی گفت: خوشبختانه در سایر کشورها بدین شکل نیست بلکه کنترل ها یا نمونه برداری از کالا به وسیله یک دستگاه صورت می گیرد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: امکان دارد سه دستگاه برای صدور مجوز قانونی اظهار نظر کنند اما نمونه برداری به وسیله یک دستگاه صورت می گیرد که این رویه موجب تسهیل و تسریع فرآیندها خواهد شد.

کد خبر 4795831 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران ترخیص کالا بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بانک مرکزی ایران بنزین قیمت بنزین مالیات طرح ملی مسکن اوپک وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد

شرکت سیبا موتور با اعلام خبر فروش این کشنده در بورس کالا یادآور شد این طرح فروش روز نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بورس کالا برگزار می‌شود و درصد پیش پرداخت سفارش خرید نیز معادل ده درصد خواهد بود؛ بهمن نیوز اعلام کرد، در این نوبت فروش قیمت پایه کشنده فاو ۴۶۰ معادل چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعلام شده و خریداران ۹ تیرماه ۱۴۰۳ محصول خود را تحویل می‌گیرند. همچنین این معامله مبتنی بر قوانین حاکم بر بورس کالا خواهد بود.

کشنده فاو J6-460 با موتور WUXI با حجم ۱۱۰۵۰CC و گیربکس ZFدستی و استاندارد آلایندگی یورو۵ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این کشنده همچنین با بهره‌مندی از سیستم‌های به‌روز نظیر ترمز اتوماتیک ضدقفل هوشمند، کنترل الکترونیکی ترمز، ضدلغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل الکترونیکی پایداری و خشک کن هوا رانندگی مطمئنی را به کاربر خود می‌دهد.

همچنین در کشنده FAWJ6-460 از مولتی مدیا، روشنایی اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافرتی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و دارای گرم‌کن و سردکن و… استفاده شده است. سیبا موتور یکی از شرکت‌های تجاری گروه بهمن و به عنوان تنها نماینده FAW در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت