Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح امام محل در سطح مساجد منتخب استان، گفت: مساجد و هیئات با ورود به ارائه خدمات اجتماعی، پایگاهی برای حل مشکلات مردم در محلات باشند.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» سفر روز گذشته خود به شهرستان اشکذر ضمن دیدار با ائمه جمعه این شهرستان گفت: ایجاد بستر لازم جهت حضور مبلغین بومی مقیم در سایر نقاط کشور در زادگاه‌های خود به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی از برنامه‌های این اداره کل است که نیازمند همراهی مسئولان هر شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود بحران در حوزه مشاوره تخصصی مذهبی، افزود: در این حوزه نیازمند ورود مبلغین و مبلغات دغدغه‌مند و متخصص هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، نجیمی از اعتبار روحانیت در بین مردم به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد و اظهار کرد: روحانیون جوان باید قدر این میراث به جای مانده از گذشتگان را بدانند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.

وی با اشاره به تغییر ذائقه مردم، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه روحانیون متخصص در عرصه‌های مختلف، مخاطب شناس، زمان شناس و غیره است تا بتواند به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرده و مفاهیم و آموزهای دینی را منتقل کند.

نجیمی بر لزوم تقویت نماز مدارس تاکید کرد و افزود: حمایت از حضور مبلغین فعال و دغدغه‌مند در حوزه دانش آموزی از برنامه‌های این اداره کل در سال آینده خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام «محمد رضا طالبیان» امام جمعه اشکذر بر لزوم توجه به فعالیت‌های تبلیغی در روستاها تاکید کرد و گفت: در  خصوص مدت حضور روحانیون در روستاها باید ساز و کاری فراهم شود تا مبلغین در فعالیت‌های تبلیغی خود با یکنواختی روبرو نشوند.

وی با اشاره به جایگاه منبر و خطابه در آموزه‌های دینی، افزود: در منابر باید مطالبی بیان شود که منتصب به حوزه دین و برخواسته از لسان قرآن و حدیث باشد.

طالبیان بر لزوم به روز بودن مبلغین و مبلغات تاکید کرد و گفت: روحانیون باید آشنا به شرایط زمان و حساس نسبت به مسائل روز کشور باشند .

نجیمی در ادامه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان از هیئات و مداحان به عنوان دو بازوی توانمند این سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و تبلیغی یاد کرد و افزود: ارتباط موثر با این دو تشکل در مرکز استان و شهرستان‌ها از اولویت‌های برنامه ای این اداره کل است.

وی با بیان این که مساجد و هیئات تنها نباید به نمازو سینه زنی اکتفا کنند، افزود: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.

نجیمی تصریح کرد: اعتبار اجتماعی مساجد و هیئات سرمایه عظیمی است که می توان در حل بسیاری از امور اجتماعی مربوط به اهالی محل از آن بهره برد.

وی افزود: باید در حوزه مسائل فرهنگی و دینی به تجربیات گذشتگان خود مراجعه کنیم که چگونه با استفاده از ظرفیت مساجد اقشار مختلف را به این پایگاه های عظیم مردمی جذب و نیازهای آن ها را مرتفع می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم  ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.

وی در ادامه با حضور در جمع روحانیون شهرستان اشکذر که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گرد هم آمده بودند با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به روحانیون نقش پدری بر عهده دارد و تمام هم و غم خود را جهت پیگیری امور روحانیون و حل مشکلات آنها به کار می گیرد، گفت: اما از طرف دیگر سازمان باید در مقابل امور مربوط به روحانیون سنگ صبور مردم بوده و با میانجگری برخی اختلاف نظرهای موجود را حل کند.

نجیمی ساماندهی حضور ائمه جماعات درمساجد را از برنامه های کمیته رسیدگی به امور مساجد استان اعلام کرد و افزود: برای ائمه جماعات مساجد حکم یک ساله صادر و پس از اتمام آن در صورت رضایت امام جماعت و هیئت امناء مسجد این حکم قابل تمدید خواهد بود.

وی به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.

نجیمی بر لزوم حفظ ذی طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه در نشست با فرماندار شهرستان اشکذر گفت: حضور در شهرستان ها با هدف شناسایی ظرفیت های موجود در هر شهرستان و ایجاد تعامل و ارتباط سازنده با مدیران و مسولان آن شهرستان صورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اشکذر به ویژه بافت مذهبی این شهرستان گفت: در کنار هر ظرفیت قطعا چالش هایی نیز وجود دارد که اگر برای آن برنامه ریزی لازم صورت نگیرد به بحران برای شهرستان تبدیل خواهد شد.

نجیمی خواستار همراهی مسئولان شهرستان در بحث حضور ائمه جماعت در مدارس شد و گفت: حمایت از ائمه جماعات مدارس در حوزهای ایاب و ذهاب و همچنین پشتیبانی محتوایی و فکری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ائمه جماعات در مدارس باید به نوعی سنگ صبور دانش آموزان و رفیق آنان باشند به گونه ای که دانش آموزان بتوانند در همه امور خود به امام جماعت مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ما اصلی ترین دغدغه خود را در حوزه آموزش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار تاثیرگذار می دانیم و همت خود را در این حوزه به کار خواهیم بست.

«هادی هادی نسب» فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این مسائل می توانددر حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی کمک کار خوبی برای سایر نهادها باشد.

وی با بیان این که به روز بودن فعالین عرصه فرهنگی از ملزومات فعالیت در این عرصه است افزود: روحانیون به عنوان پیشتازان این عرصه خود را در حوزه های مختلف تخصصی تجهیز کنند.

هادی نسب گفت: آموزش و فرهنگ در صدر فعالیت های این شهرستان قرار دارد و در جهت رفع این دغدغه تلاش های بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 27 استان کشور در این شهرستان دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند افزود: این پراکندگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در شهرستان دشوار کرده است.

فرماندار شهرستان اشکذر با بیان اینکه نسل امروز مقتضیات زمان خود را دارد که این کار را را مشکل کرده است افزود:  ایجاد ارتباط و پاسخگویی هنرمندانه با جوانان توسط مبلغین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تبليغات اسلامي يزد شهرستان اشكذر يزد مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان