Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز پنجشنبه در همایش هفته پژوهش، فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر گیلان در استانداری افزود: توجه به پژوهش و تبدیل آن به تولید محصول مورد نیاز جامعه و در واقع تحقیقات کاربردی باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه امروز پژوهش جایگاه ویژه ای پیدا کرده و اساس پیشرفت و توسعه است، عنوان کرد : مدل همه کشورها در پژوهش ، مدل دانایی محور است و پژوهشگران و نوآوران در آن نقش اساسی دارند، چنین پژوهشی موجب افزایش بهره وری می شود و از هدر رفت منابع جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش با عنوان "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید" خاطر نشان کرد: پژوهشی اثربخش است که بتواند مشکلات جامعه را مرتفع کرده و در راستای فناوری و خلق ثروت باشد.

وی در ادامه سخنانش با تشریح رتبه های پژوهشی ایران و جایگاه آن در دنیا اضافه کرد: پژوهش در کشور ما به برکت حمایت های نظام و سرمایه گذاری های انجام شده و علاقه به علم و پژوهش، جایگاه قابل قبولی دارد اگر چه می توان آن را ارتقاء داد.

رضی با بیان اقدامات انجام شده درباره برنامه های هفته پژوهش در استان گیلان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر از جمله مهمترین برنامه های انجام شده در استان است.

بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان که از سه شنبه گذشته در افزون بر ۳۰ غرفه با بیش از ۳۰۰ طرح فناوری ثبت شده با هدف ارائه و معرفی دستاورهای پژوهشی در سالن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گشایش یافته بود، امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها هفته پژوهش ” رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش رشت استانداری گیلان گیلان هفته پژوهش رشت استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود