Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:55:38 GMT

شورای عالی صادرات در کشور تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۲۱۵

شورای عالی صادرات در کشور تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: وزارت صمت، بخش بازرگانی تجاری و همچنین رایزنان اقتصادی ما در خارج از کشور ماموریت‌های مهمی بر عهده دارند. مسائل و مشکلات مربوط به بخش صادرات تقریبا در چارچوب مباحث قرار دارند و به نظر می‌رسد نقش موثری در صادرات ما ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز یکی از چالش‌های ما در حوزه صادرات ما در خارج از کشور این است که نحوه صادرات ما صادرات سنتی است و صادرکنندگان ما مستقل و تکی عمل می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان ما در خارج از کشور با یکدیگر رقابت ناسالم دارند که مخرب است.

پورابراهیمی گفت: ۹۰ درصد صادرات ما به ۱۰ کشور در دنیا است که در این راستا باید برنامه‌ریزی کنیم و باید بررسی شود که چرا ما نمی‌توانیم تحت یک برند خاص صادرات را انجام دهیم که یکی از خلأهای جدی ما این است.

وی یادآور شد: کرمان استانی صادراتی است و باید مشکلات و موانع را بررسی و برای حل آنها اقدام کنیم.

پورابراهیمی گفت: ما سه مشکل پیش رو داریم ابتدا نرخ ارز و دوم نحوه تهاتر صادرات داخلی و خارجی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کاهش ارزش پول ملی یک ظرفیت برای صادرات محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: اخیرا عراق ۱۷ کالای ما را شامل ممنوعیت واردات کرده که باید در این رابطه جلساتی گذاشته شود و دلیل آن مورد بررسی قرار گیرد.

پورابراهیمی گفت: عدم ثبات در سیاست‌های اقتصادی کشور به صادرات ضربه می‌زند که ۲۷ دستورالعمل ارزی در سال گذشته صادره شده که قابل قبول نیست.

وژ تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تحریمها علیه ما خیانت کردند و طبعا ما از این موضوع نخواهیم گذشت اما این سوال مطرح است که چرا در داخل کشور تحریم‌ها را برنمی‌دارید؟

وی افزود: اتاق بازرگانی ما یکی از فعالترین اتاق‌های ایران است و اولین جلسه پیگیری اوراسیا در کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شد ضمن این که ظرفیت تولید در استان کرمان فوق‌العاده است.

پورابراهیمی گفت: چرا شورای عالی صادرات در کشور تشکیل نمی‌شود؟ باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود امروز مطالبه جدی ما این است چرا جلسات شورای عالی صادرات تشکیل نمی‌شود.

کد خبر 4796058

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی مجمع نمایندگان استان کرمان تجارت صادرات کالا انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری