Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای گرم کردن مواد غذایی کنسرو شده، لازم است قوطی کنسرو چه به صورت در بسته و چه باز شده مستقیم روی شعله قرار داده نشود، زیرا ممکن است حرارت زیاد لحیم جداره قوطی ذوب شود و باعث ورود ذرات فلز به داخل ماده غذایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، به ویژه در مورد قوطی های باز شده حاوی ماده غذایی که مستقیم روی شعله قرار داده شده اند حرارت باعث سرعت فعل و انفعالات شیمیایی بین ماده غذایی و جداره داخل قوطی که در اثر باز شدن آسیب دیده و اندود آن از بین رفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قبل از مصرف کنسروها برای از بین بردن سم خطرناک «بوتولیسم» احتمالی موجود در مواد غذایی کنسرو شده قوطی های کنسرو دست کم به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشانده شود. پس از باز کردن قوطی کنسرو محتویات آن به سرعت خارج و در ظرف دیگری ریخته شود، چرا که ممکن است ماده غذایی بعد از باز کردن درب قوطی در مجاورت اکسیژن هوا با جداره داخل قوطی، هر چند که اندود هم شده باشد وارد واکنش شود . برای نگهداری مازاد محتویات قوطی کنسرو بهتر است از ظروف شیشه ای استفاده کرده و در یخچال نگهداری شود و زمان مصرف دوباره، محصول باید مجدد حرارت داده شود. در صورت وجود زنگ زدگی در سطح خارجی قوطی ها احتمال سوراخ بودن و فساد محتویات آن وجود دارد. بنابراین از مصرف این چنین کنسروهایی بایستی خودداری شود. ایجاد حالت زنگ زدگی در سطح از سویی دیگر، احتمال سوراخ بودن بدنه و باز شدن درزها در منطقه زنگ زدگی وجود دارد . نشت مواد غذایی داخل قوطی به ویژه در مورد قوطی هایی که ضربه دیده اند موجب تماس محتویات با هوای خارج و در نتیجه فساد و سمیت آن می شود و لازم است از مصرف آن خودداری شود. کنسروها را می توان قبل از باز شدن برای مدت طولانی در شرایط محیطی نگهداری کرد، مشروط بر اینکه با رعایت کامل اصول کامل بهداشتی تهیه شده باشند. البته محتویات کنسرو در داخل قوطی به تدریج با یکدیگر و حتی با جداره داخلی قوطی وارد فعل و انفعالات شیمیایی می شود، بنابراین مصرف کنسروهایی که سال ها مانده اند صحیح نیست، این چنین کنسرو هایی اغلب با بوی کهنگی و مزه تند و نامطبوعی همراه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد غذایی برنا داخل کنسرو قوطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب