Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست.

به گزارش مشرق، «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شد، بار دیگر ادعا کرد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. 

بیشتر بخوانید: آمریکا خواستار فشار اروپا روی برنامه موشکی ایران شد برایان هوک: امیدواریم تبادل زندانی با ایران، گام نخست باشد

هوک که با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا واشنگتن به دنبال «تغییر رژیم در تهران» است، گفت: «برای یکمین میلیون بار، من گفته‌ام که سیاست ایالات متحده، تغییر در رفتار [ایران] است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر رژیم نیست. همه می‌دانند که ما فهرستی از ۱۲ درخواست داریم که اغلب آن‌ها بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که به اتفاق، با رأی چین و روسیه، تصویب شده‌اند.»

وی افزود: «این‌های پیش از توافق شکست‌خورده هسته‌ای با ایران استانداردهای بین‌المللی بوده‌اند. حالا ما داریم تلاش می‌کنیم تا آن استانداردها را احیا کنیم. اغلب آن‌ها را در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌یابید. این فهرستی غیرواقع‌بینانه نیست. بسیار واقع‌بینانه است.»

هرچند دولت آمریکا همواره از آمادگی برای گفت‌وگوی «بدون قید و شرط» با ایران صحبت می‌کند، اما تأکید دارد که این گفت‌وگوها باید به تحقق شروط ۱۲گانه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا منتهی شود. توقف کامل برنامه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای از جمله شروط این فهرست است.

هوک در همین مصاحبه در پاسخ به این سؤال که آیا وضعیتی مشابه ریزش «دیوار برلین» در ایران رخ می‌دهد، ابراز امیدواری می‌کند که ناآرامی‌ها و اعتراضات در ایران به نتیجه برسد.

این مقام ارشد آمریکایی به مبادله اخیر دو زندانی میان ایران و آمریکا هم پرداخته و گفته است که امیدوار است این اقدام مقدمه گفت‌وگوهای بیشتر با ایران باشد. وی مدعی شد که معتقد است در وزارت امور خارجه ایران بسیاری با گفت‌وگو با آمریکا موافق هستند، اما مجوز چنین کاری را ندارند. هوک گفت: «فکر می‌کنم این موضوع در "زوریخ" [محل مبادله زندانیان] روشن شد.»

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در ادامه در واکنش به پیشنهاد «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام «مبادله جامع زندانیان»، گفته است که ترجیح می‌دهد که گفت‌وگوها در این رابطه «در سکوت» و به دور از دید رسانه‌ها انجام شود. وی ادعا کرد که پیش از این هم ایران در برابر رسانه‌ها پیشنهادات مشابهی مطرح کرده، اما نهایتا مشخص شده که این پیشنهاد واقعی نیست.

وی گفت: «بنابراین، فکر نمی‌کنیم هرگونه صحبت عمومی درباره زندانی‌ها، مفید باشد. داریم تلاش می‌کنیم این کار را از طریق دیپلماسی در سکوت انجام داده و آمریکایی‌ها را به خانه بازگردانیم. اما در پاسخ به ایرانی‌ها، این یک گام نخست خوب بود. من از طریق سوئیس اقدام می‌کنم، سوئیسی‌ها فوق‌العاده بودند... این یک گام نخست خوب بود و امیدوارم که این به چیزهای بهتر و بزرگتر منجر شود.»

روز شنبه ایران و آمریکا برای اولین بار از زمان حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید، دو تبعه زندانی یکدیگر را با هم مبادله کردند. در جریان این اقدام، دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر سلول‌های بنیادی که در آمریکا به نقض تحریم متهم شده بود، آزاد شد و از طریق سوئیس به تهران بازگشت. در مقابل، جمهوری اسلامی ایران هم «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی را که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران در زندان بود را آزاد کرد.

هوک با وجود این اظهارات، امروز در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا بار دیگر از فشارهای اقتصادی به مردم ایران حمایت کرد و گفت وضع نامناسب اقتصاد ایران نشانگر موفق بودن راهبرد «فشار حداکثری» است. او همچنین بار دیگر از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد و گفت این ناآرامی‌ها نشان داد مسیری که واشنگتن در پیش گرفته، مسیری صحیح است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین برایان هوک مسعود سلیمانی سازمان ملل برنامه هسته ای شورای امنیت امریکا تهران سازمان ملل وزارت خارجه امریکا سوئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ژیو وانگ ترامپ روسیه خارجه جمهوری اسلامی ایران دونالد ترامپ زوریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

: تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

 حجت الاسلام علی موحدی راد  اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند انصافا احساس کردم به وطنم برگشته ام، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هموطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی بیان کرد: اولین و بزرگترین مولفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه ها اعلام می شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پس از برخی از اتفاقات اخیر در استان متاسفانه برخی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کردند همچنین برخی از سرمایه گذاران هم که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلا از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد خاطرنشان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند به دورغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعا این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یکسری موضوعاتی که در استان اتفاق می افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند این نظام؛ نظام صبور و مقتدری است باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی هایشان و رئیس جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد