Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مجموع ۱۶۵ کودک و نوجوان عضو مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی در قالب ۱۱ گروه‌ سرود به مرحله استانی رسیده بودند که سه گروه به عنوان برگزیده انتخاب شدند و به مرحله کشوری مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های فردا» راه یافتند.

گروه سرود «وطن» از  مهاباد به سرپرستی شیدا نصرتی، گروه «جهان من» به سرپرستی شادی پاکزاد و گروه سرود «آینده سازانیم ما» به سرپرستی امیر جهان‌پور به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و به همراه نماهنگ «آینده ساختنی است» از شهرستان تکاب به سرپرستی «سیده زکیه حسینی» از میان پنج نماهنگ شرکت‌کننده در مرحله استانی، نماینده آذربایجان‌غربی در مرحله کشوری نخستین جشنواره سرود آفرینش خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
انتخاب سوژه‌های جالب و مناسب از لحاظ مفهومی، ترکیب قابل قبول نمایش با سرود، حضور نوازندگان ماهر در همراهی گروه‌های سرود و توجه به شعار اصلی مهرواره از سوی هیات داوران به عنوان معیارهای تعیین‌کننده برندگان عنوان شد؛ داوری آثار را شهباز شاهین‌پور، احسان احمدی‌تبار و زهرا آبسوران برعهده داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی نیز در آیین اختتامیه با بیان اینکه این مهرواره با عنوان «نغمه‌های فردا» و شعار «آینده ساختنی است» برای نخستین‌بار اتفاق افتاد، افزود: این رقابت در دو بخش اجرای صحنه‌ای‌ نمایشی و نماهنگ به اجرا درآمد.

جواد زاهدی تاکید کرد: مهرواره سرود آفرینش با رویکرد ترویج روحیه کارجمعی، طی چند ماه گذشته با تشکیل گروه‌های سرود و کارگاه‌های آموزشی در مراکز کانون استان کلید خورد تا فرصتی مناسب برای تبلور همگرایی باشد و هدف از برگزاری آن، کشف استعداد اعضای کانون در این زمینه و همچنین ایجاد نشاط و شادابی بین آنان بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده با اندوختن تجربه بیشتر به سمت تولید محتوا و تولید شعر فاخر پرداخته شود.

 گفتنی است فیلم سه گروه سرودنمایش برگزیده از هر استان به دبیرخانه مرکزی مهرواره در تهران ارسال خواهد شد تا با داوری بیش از ۹۰ اثر از سراسر کشور، هفت گروه برگزیده به‌علاوه یک گروه از گیلان، جواز حضور در مرحله پایانی را کسب نماید.

مرحله پایانی نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» در گیلان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی ارومیه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان غربی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره روایان غدیر اظهار کرد: به همت کانون استان قزوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین فراخوان جشنواره استانی راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی با اشاره به قالب آثار ارسالی اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ تعیین شده و زمان برگزاری آئین اختتامیه چهارم تیر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضائل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد با شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

موسوی با اشاره به شرایط ارسال اثر به این جشنواره تاکید کرد: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود.

وی با بیان اینکه آثار با فرمت mp۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد، اضافه کرد: در بخش شعرخوانی شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند، در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

کد خبر 6096853

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا