Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@22:53:13 GMT

تبدیل ۶ هزار خودروی گازوئیلی به CNG

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۹۷۰

به گزارش اکوفارس، نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: به دلیل افزایش نرخ بنزین تقاضا برای استفاده از CNG افزایش یافت. استفاده از CNG نیاز به رعایت مواردی دارد که حادثه آفرین نباشد.

عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور ادامه داد: چندی پیش در یکی از جایگاه‌های CNG مخزنی ترکید که موجب مرگ یک خانم شد، برای اینکه شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم نیاز است سازمان‌های دولتی از جمله سازمان استاندارد، وزارت صمت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نظارت بر کار کارگاه‌های دوگانه سوز کردن خودرو داشته باشند.

او بیان کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو از این مخزن‌ها استفاده نادرست می‌کنند به طور مثال این مخزن‌ها را برش می‌زنند، در آن موادی می‌ریزند، سپس آن را جوش می‌دهند از این رو نیاز است این نوع مخزن‌ها تست هیدرواستاتیک انجام دهند.

۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه CNG در سراسر کشور وجود دارد

آخوندی تشریح کرد: متأسفانه سازمان استاندارد در خصوص تست هیدرواستاتیک آن طور که باید نظارت کافی ندارد. ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه CNG در سراسر کشور داریم که در هر کدام ۸۰ مخزن CNG وجود دارد که در موعد مقرر این مخزن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. دولت برنامه دارد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو را از سوخت بنزین به CNG تبدیل کند که این برنامه به تصویب شورای اقتصاد نیز رسیده است.

عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور افزود: شورای اقتصاد مجوز تبدیل ۶ هزار خودروی دیزلی را صادر کرده که از گازوئیل باید به CNG تبدیل شوند. در تمام دنیا ماشین‌های سنگین از سوخت CNG استفاده می‌کنند و کشور‌های نوظهور به دلیل پاک بودن این نوع سوخت به آن روی آورده‌اند.

او با اشاره به مشکلات جایگاه‌های CNG گفت: از شایع‌ترین مشکلات این جایگاه‌ها عدم ارائه خدمات بهداشتی به مشتریان است علاوه بر این، جایگاه‌های CNG نیاز به نیمکت انتظار دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی + فیلم