Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:06:27 GMT

عرضه کیک‌های خوراکی حاوی قرص های مشکوک در ایلام

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۶۱۹۰

عرضه کیک‌های خوراکی حاوی قرص های مشکوک در ایلام

عصر امروز در برخی نقاط استان ایلام از جمله شهرستان آبدانان برخی خوراکی‌هایی که قرص‌های مشکوکی در آنان جای‌گذاری شده بود کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز کیک‌هایی حاوی قرص‌های مشکوک در برخی از نقاط این شهرستان یافت شد.

پس از تحقیقات به‌عمل آمده از جانب علوم پزشکی استان ایلام و بررسی‌های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی، دریافته شد که این موضوع به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و  پس از تولید به صورت جای‌گذاری و یا تعویض کیک‌های داخل بسته بندی، انجام شده‌است و موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا علوم پزشکی استان ایلام نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه‌های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع مجاز مورد تاکید بوده و در صورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی است.

 بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد. 

 با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم استان ایلام ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریع‌تر مساعدت کنند. 

از طرفی سازمان غذا و دارو درباره کشف قرص در محصولات غذایی بر این اساس است:

در مورد مشاهده جسم خارجی از جمله قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی از جمله ویفر، کیک و... در برخی مناطق جنوبی کشور، بررسی‌های همکاران ما حاکیست موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه مشاهده یا گزارش شده است که به نظر میرسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

انتهای پیام/9708

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام خوراکی علوم پزشکی کیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک

کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط تعدادی از مردم غزه از روی ساختمان بماران شده / حاوی تصاویر آزاردهنده
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند