Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:16:28 GMT

شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به ۱۰ تَن رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۴۶۱

شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به ۱۰ تَن رسید

سراج الدین عارف نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : مجموع تعداد بستری شدگان به سبب ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در گلستان به رقم یک هزار و ۲۰۰ نفر رسید این در حالی است که آمار بستری شدگان در مراکز درمانی از ۳۰۰ نفر در هفته قبل به ۲۰۰ نفر کاهش یافت .

وی با اشاره به ابتلای ۹۰ درصد فوت شدگان و نیمی از افراد بستری شده به انواع بیماری ها گفت: استمرار نکات پیشگیری تا پایان فصل سرما ضرورت دارد و غفلت و یا حس امنیت بهداشتی کاذب موجب فراگیری مجدد این بیماری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف نیا به تعطیلی مدارس گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : این تصمیم با هدف جلوگیری از گسترش این بیماری گرفته شده و موثر بود.

وی از والدین و مسوولان مدارس خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزان به بیماری آنفلوآنزا اجازه دهند در منزل استراحت کنند و غیبت آن ها موجه اعلام شود.

وی ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی، فشارخون بالا، دیابت، مصرف‌کنندگان داروهای ضد ایمنی و بیماران شیمی‌درمانی حتما در صورت مشاهده مشکلات شدید تنفسی به پزشک مراجعه و از خوددرمانی اجتناب کنند.

عارف نیا  ادامه داد: نمودار همه گیری آنفلوآنزا در گلستان  رو به کاهش است و برای فروکش کردن کامل موج آنفلوانزا در این شرایط بهترین کار این است که مردم توصیه های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان و پرهیز از حضور در جمع را رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

اداره کل آموزش و پرورش گلستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، هفته گذشته مدارس این استان را تعطیل کرده بود.

برچسب‌ها گلستان بهداشت و درمان آنفولانزا پروندهٔ خبری گسترش آنفلوآنزا در کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان بهداشت و درمان آنفولانزا گلستان بهداشت و درمان آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همزمان با هفته سلامت، کارکنان سپاه شهدا و رده‌های تابعه در ارومیه، مسیر سیرداغی تا حیدرلو را کوهپیمایی کردند.

این برنامه با همت بسیج جامعه پزشکی و معاونت های سلامت و دفاع زیستی و تربیت بدنی سپاه شهدا آذربایجان غربی و با شعار هفته سلامت «اصلاح‌ سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌های دیابت، فشار خون، سرطان و بیماری های قلب عروقی» برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک