Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:34:39 GMT

اموال مازاد بانک ها قابل عرضه در بورس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۱۷۸

اموال مازاد بانک ها قابل عرضه در بورس

خبرگزاری آریا- یک کارشناس امور بانکی گفت: اموال مازاد بانک ها قابل عرضه در بورس است منتها اموالی که مشکل حقوقی و اجرایی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «سید بهاالدین حسینی هاشمی» افزود: حتی در نظر است از دم قسط و بدون هیچ گونه پرداختی اموال مازاد بانک ها به خریداران واگذار شود البته هنوز این دستور العمل صادر و ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهارداشت: عرضه اموال مازاد بانک ها از طریق بورس ضمن شفاف سازی موجب تسهیل در شرایط واگذاری خواهد شد.
این کارشناس امور بانکی گفت: بانک ها همیشه در صدد هستند اموال خود را به فروش برسانند واین فروش اموال نیز همواره با تسهیلات بلندمدت بوده است.
وی افزود: اکنون نیز اموال بانک ها در برابر 20 تا 25 درصد نقد و بقیه سه تا پنج سال بصورت های مختلف قابل واگذاری است.
حسینی هاشمی بیان داشت: بر خلاف چیزی که در رسانه ها گفته می شود اموال مازاد بانک به حدی نیست که بتواند قدت وام دهی بانک ها را افزایش دهد.
وی گفت: بانک ها در مقابله چند برابر اضافه برداشت از سیستم بانکی دارند به یقین اگر به نقدینگی برسند باید به نحوی این اضافه برداشت ها را جبران تا باعث افزایش پایه پولی و تورم نشود.
این کارشناس امور بانکی افزود: متاسفانه در زمینه اموال مازاد بانک ها از سوی افراد غیر حرفه ای، فاقد دانش و آگاهی درخصوص بانکداری و کسانی که انتظار بیش از حد از بانک دارند خیلی اغراق می شود.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، اظهارداشت: بانک های که به سمت بنگاه داری رفته و در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده اند ضرورت دارد این سرمایه گذاری ها را واگذار و به امر واسطه گری وجوه بپردازند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، حسینی هاشمی در ادامه یادآورشد: بانک در اقتصاد نباید رقیب بخش خصوصی باشند چون در این رقابت بانک ها بزرگ تر ودسترسی بیشتری به منابع دارند که این رویه باعث شکل گیری رقابت ناسالم، از دورخارج کردن بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی، ایجاد انحصار، فریز منابع و بسیاری مشکلات دیگر می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اموال مازاد بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون