Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:54:14 GMT

پیشنهاد ایجاد پایگاه تخصصی قرآن در شهرستان انار

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۱۴۴۹

پیشنهاد ایجاد پایگاه تخصصی قرآن در شهرستان انار

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری زا مشکلات نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است: گفت: پیشنهاد دارم پایگاه تخصصی با مواردی که لازم است با پشتیبانی مس سرچشمه شکل بگیرد تا خروجی قرآن را در همه مسائل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد انارکی محمدی امروز (22 آذر) در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان به میزبانی شهرستان انار گفت: بحث قرآنی در جامعه اسلامی و جامعه شیعه ما نیازمند این است بخواهیم در دنیایی که امروز  به نام اسلام و دین گروه هایی مانند داعش و تندروها تشکیل می شود و تیشه به ریشه دین می زند؛ از خود و خانواده ها شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن راستگویی، درستکاری، تهمت نزدن و ... و استفاده از فرصت هایی که خدا به ما ارزانی داشته است؛ همه را قرآن و آموزه های قرانی به ما می آموزد و اینها را به سادگی در مدارس و خانواده ها می توان شروع کنیم؛  ادامه داد: برخی مواقع اروپایی ها را نگاه می کنیم درست است ما قرآن می خوانیم اما عمل به قرآن را آنها انجام می دهند به طور مثال در مدیریت مصرف انرژی و اسراف، ما مصرف زیاد داریم در هیچ جای دنیا اینطور مصرف ندارد لذا این هاست که باید از قرآن بگیریم.

 

 

وی افزود: مجلس در دوسال گذشته بدترین سال های انقلاب در بحث های مالی و بودجه سال را داشت و در بودجه سال 99 که در پیش رو است که در خصوص فعالیت های قرآنی شاید کمتر در بودجه توجه شده باشد و متأسفانه امسال نیز در بحث قرانی بودجه کمی داریم و امیدورایم که بتوانیم در تلفیق، مبلغی را اضافه کنیم.

 

 

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان عضو فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی با وزیر ارشاد جلساتی داشتیم که امیدواریم در جلسات آینده بتوانیم بخشی از موضوعات را پیگیری کنیم و پیشنهاد دادم پیشکسوتان را احترام کنیم که پیشکسوتان قرآنی که سنی هم از آنها گذشته امروز مشکلات معیشتی و کار و اشتغال دارند امیدواریم بتوانیم از این طرح استفاده کنیم.

 

 

وی  با توجه به اینکه فعالیت های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ، هنر داشتیم، گفت: پیشنهاد دارم که برای برگزاری کلاس ها و استفاده از مربیان به ویژه در رفسنجان و انار، با توجه به اینکه کلاس های آموزشی مختلفی از جمله آموزش اشتغال، آموزش های کارآفرینی آموزش هایی در بحث های اقتصادی برگزار می کنیم؛ خواهش دارم اینجا به عنوان یک لابراتوار یا کارگاه تخصصی با مواردی که لازم است به عنوان پایگاه تخصصی با پشتیبانی مس کار کنیم تا خروجی قرآن را در همه مسائل داشته باشیم.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ما الان در بحث اقتصادی، ما قدیمی ها را یادمان است که شاید الان فاصله گرفتیم به دلیل بانک ها و سودهای چندین برابر که هیچ کدام از این سودها درست نیست و از سال 62 که قانون بانکداری اسلامی 5 ساله موقت نوشته شده امروز بعد از 40 سال از انقلاب و از آن قانون گذشتیم هنوز قانون بانکداری اسلامی ما با قانون موقت 30 سال پیش است که می بینید نتیجه آن بیچاره شدن مردم و زندگی مردم  و اقتصاد کشور شده است که این یعنی از قران فاصله گرفتیم لذا تقاضا دارم تخصصی در قرآن و اقتصاد کار کنیم.

 

وی در بحث بیمه بچه های قرآنی گفت: طبق آماری که وزیر به ما دادند 7 هزار و 47 نفر تاکنون بیمه قرآنی شدند و سال گذشته و سال قبل از آن حدود 750 نفر بیمه قرآنی شدند لذا من در حوزه انتخابی خودم قول می دهم که بتوانیم مقام آوران خودمان را کمک کنیم تا بیمه قرآنی را دنبال کنم.

 

علی زهرودی هم ضمن تشکر و تقدیر از همه شرکت کنندگان مسابقه و با اشاره به اینکه این جشنواره سومین جشنواره قرآنی مدهامتان است که در شهرستان انار برگزار می شود؛ گفت: شهرستان انار شهری قرآنی و انقلابی است که حدود 130 شهید تقدیم کشور و جامعه کرده و کانون های قرآنی آن  70 تا 80 نفر حافظ قرآن دارد لذا ما به عنوان خادمان قرآن در خدمت قرآن هستیم و اعتقاد داریم قرآن مسیر زندگی ما را مشخص می کند.

 

فرماندار شهرستان انار در ادامه با اشاره به اینکه در صحت قرآن، این کتاب آسمانی هیچ تردیدی وجود ندارد، افزود: تمامی محققین اعتراف کرده اند که هیچ انحرافی در کتاب قرآن وجود ندارد بنابراین باید انس قلوب جامعه با حقایق قرآن از هدف های اصلی و انس عملی قرآن باعث فخر و افتخار باشد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه قرآن از روز اول خلقت، هادی ما بوده است و ما در زمینه کشف استعدادهای قرآنی و فعالیت های قرآنی تلاش داشتیم و جریان ساز این جشنواره شهرستان انار بوده است و 430 نفر فقط اعضای شهرستان انار در مسابقه مدهامتان شرکت داشتند.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اجلاس نماز قرآن کریم کانون های مساجد قرآن سامانه فهما اختتامیه مدهامتان شهرستان انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

محمد بهرامی چهارشنبه شب در یک محفل قرآنی و در جمع برخی از فعالان قرآنی شهر یاسوج افزود: در خصوص مشارکت همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در سطح کشور بالاترین مشارکت را داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: امیدوارم برخی از مسئولان این مردم را که با انگیزه بالا و اعتماد پای کار آمد و مشارکت بالایی را رقم زدند، پشیمان نکنند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نمایندگی بعنوان قدرت نگاه نکردم، خاطرنشان کرد: یک خوشنامی قبل از مجلس دارم امیدوارم خداوند کمک کند که این خوشنامی که خدمت به مردم است، بماند.

بهرامی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نیاز به حمایت همه دارم، این جریان مربوط به قومیت، جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه جریان مردمی و متعلق به همه مردم است و تاکنون سعی کردم نگاه و رفتار ما مردمی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و نرم است که اگر از قرآن مجید الگو بگیریم بهترین الگو برای ماست.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: دو موضوع که دنیا بعنوان فرهنگ غنی به آن توجه کرده انسان محوری و علم محوری است و در این زمینه باید از همه داشته های که داریم استفاده کنیم.

بهرامی تاکید کرد: مشکل جامعه ما اینست که کمتر به مسایل قرآنی توجه می شود و در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گذشته ارزش‌های بین شورا و شهرداری بود که الان یا گیر نمی آیند و یا کم رنگ شده اند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: چرا اگر مسئولان و دستگاه‌ها ناکارآمد هستند به پای دین نوشته می شود، باید برای جوانان و نسل امروزی تشریح و تبیین شود که راه خیر و صواب همین راه قرآن و دین است.

بهرامی افزود: طی کردن راه توسعه ناشی از حوزه فرهنگی است و در این حوزه اصل قرآن و مسایل قرآنی است.

همچنین سید الیاس چراغ زاده از فعالان قرآنی در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم هم اکنون معیشت است، گفت: از آنچه ضربه می خوریم تهاجم فرهنگی غرب است که آثار مخربی را برجای گذاشت و یکی از دلایل این مسأله فاصله گرفتن از قرآن است.

وی خطاب به منتخب شهرستانهای بویراحمدی دنا و مارگون افزود: در مجلس شورای اسلامی روحیه فرهنگی خود را حفظ کرده و قرآن را یاری کنید.
علی نسب یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: تقاضای فعالیت های قرآنی در سطح ملی داریم و نیاز است که مدیران بیشتر به قرآن توجه داشته باشند.
جلالی از فعالان قرآنی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های قرآنی، فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم باید مدنظر مسئولان باشد، گفت: خدمت به مردم دغدغه قرآن و فرهنگ قرآن است.

وی افزود: تا چشم بر هم بزنیم چهار سال دوره نمایندگی مجلس تمام می شود بنابراین آنچه می تواند در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهید.
جلالی بیان کرد: اگر به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه می شد این همه مشکلات بخصوص مشکلات معیشتی، مسایل اجتماعی و فساد اقتصادی در جامعه نداشته ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد: همه ما مسئول هستم و وظیفه داریم در حوزه قرآنی کار کرده و در اشاعه فرهنگ قرآنی بتوانیم ادای دین کنیم.

حسنی یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: هر که می‌گذرد از قرآن عقب تر می مانیم و باید طوری عمل کنیم که این عقب ماندگی را جبران کرد. بهترین جا برای ترویج فرهنگ قرآنی مدرسه است و باید جلوی بی سوادی و ضعف قرآنی در مدارس گرفته شود و آموزش و پرورش تلاش ها و فعالیتهای بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم می تواند به آموزش قرآن توجه بیش از پیش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گودرز خلفی از دیگر فعالان قرآنی با نامید بر عملکرد آموزش و پرورش در سطح کلان گفت: باید به رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشتر توجه شود مدرک گرایی در دانشگاه‌ها کنترل شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن