Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنان و درخواست‌های فعالان قرآنی و سایر اهالی فرهنگ و هنر گوش فرا داد و در خصوص هر یک از مسائل گفته شده، توضحیاتی ارائه کرد.

امام جمعه  و فرماندار خمین نیز مطالبی راجع به توانمندی‌ها و مشکلات فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان ارائه دادند و خواسته‌های آنان و نیازهای شهرستان را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه‌های موسسات قرآنی در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شود

نماینده جامعه قرآنی استان مرکزی گفت: از سال ۸۸ تا کنون نمایشگاه قرآن در این استان برگزار نشده است و لازم است، بودجه‌های موسسه‌های قرآنی در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده و تخصیص یابد.

« محمد حسینی هزاوه »  اختصاص نیافتن سهمیه بیمه فعالان قرآنی در سه سال گذشته را یکی از مشکلات کسانی بیان کرد که در حوزه قرآنی فعالیت می کنند و افزود: در حال حاضر در بسیاری از مساجد مناطق شهری و روستایی، کتاب قرآن به تعداد کمی موجود است.

وی خواستار برگزاری کنگره ملی با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی( حافظ قرآن) و تخصیص اعتبار برای چاپ و نشر تفسیر آقانورالدین عراقی شد و اظهار داشت:هزینه‌های بالای اجاره مکان و مصرف انرژی موسسات قرآنی، موانع اتحادیه قرآنی و کاهش بودجه قرآنی از مشکلات این حوزه است.

هنرمندان خمین با وجود کمبود امکانات دستاوردهای بزرگی داشته‌اند
نماینده اهالی فرهنگ و هنر خمین نیز گفت: هنرمندان این شهرستان  دستاوردهای هنری بسیاری در سطح ملی دارند ولی از کمترین امکانات برخوردارند.
« محمد عبدالغفاری» افزود: ۱۰ گروه نمایشی، بیش از ۱۰ تحصیل کرده دانشگاهی در زمینه موسیقی، تربیت خوشنویس و حضور در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری از افتخارات این شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه فقط ۲ کارمند در اداره فرهنگ و ارشاد خمین خدمات ارایه می دهند، ادامه داد: این خدمات به دلیل نبود کارشناس در این اداره کافی نیست و این نهاد فرهنگی از نظر اعتبارات دچار مشکل است.
نماینده اهالی فرهنگ و هنر خمین گفت: این شهرستان برخلاف استعدادهای هنری از نگارخانه محروم است و هنرمندان شهرستان برای نمایش آثار خود با مشکل مواجه هستند.

ساز و کاری برای استقلال اقتصادیکانون‌های مساجد وجود ندارد
نماینده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی  نیز گفت: کانونهای فرهنگی و هنری برای تعمیر و احداث کمکی دریافت  نکرده اند و ساز و کاری برای استقلال اقتصادی این کانون‌ها وجود ندارد.
« احسان صالحی » افزود: اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد کاهش پیدا کرده است و این کانون‌ها به عنوان مرکز حضور جوانان و نوجوانان به حمایتهای مادی و معنوی بیشتری نیاز دارد.

مسجد در خدمت جامعه و هنر در خدمت مسجد است
نماینده کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به برخی کم‌توجهی‌ها به مساجد گفت: مسجد در خدمت جامعه و هنر در خدمت مسجد است.
« علی شعبانی » افزود: توجه به معماری مساجد با محوریت معماری اسلامی و توجه به سیمای ظاهری این مکان‌های مقدس با تشکیل کارگروه تخصصی مورد توجه قرار گیرد.
وی، تاسیس مدارس هنرهای اسلامی وابسته به دبیرخانه کانون های مساجد، توجه به ورزش‌های آیینی در مساجد برای حضور نوجوانان در این اماکن دینی، خلق آثار هنری مسجد محور با ارایه تحصیلات و برگزاری همایش‌های مسجد محور را از جمله مطالبات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.

زادگاه امام راحل ظرفیت و زیرساخت راه اندازی دانشگاه حفظ قرآن را دارد
نماینده جامه قرآنی خمین نیز  با اشاره به فعالیت ۲۱ خانه قرآن، ۲ مدرسه قرآنی و یک مرکز دانشگاهی قرآنی در این شهرستان گفت: زادگاه امام راحل ظرفیت و زیرساخت راه اندازی دانشگاه حفظ قرآن را دارد.
« رضا کوچکی » اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان مرکزی شوراهای قاریان و حافظان قرآن تشکیل شود.
وی اعتبارات کم در حوزه قرآن و هزینه های انرژی را از مشکلات موسسات قرآنی خمین عنوان کرد.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به خمین در نشست فعالان قرآنی ، کانون‌های مساجد و هنرمندان این شهرستان حضور یافت و از بیت تاریخی امام راحل بازدید و با هنرمند و پژوهشگر پیشکسوت خمین دیدار کرد.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان مرکزی امام راحل قرآن کانون های فرهنگی و هنری مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد

با هدف حمایت و پشتیبانی علمی و عملی از انجمن‌ها و تشکل‌های هنری دانشجویان و هنرمندان زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه آموزش‌های هنری و بکارگیری تجربه، دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعه‌ای، ترویجی و فرهنگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشریک مساعی هدفمند و جامعه محور اعضای هیات علمی و دانشجویان در راستای حل مشکلات و اثر بخشی بیشتر برنامه‌های اداره کل از یک سو و ظرفیت‌های علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی جهت توان افزایی از سوی دیگر، منعقد شد.

قالب موضوعات تفاهم‌نامه، در بخش‌های پژوهشی، آموزشی است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد