Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از توقف مذاکرات قطر به اسلام‌آباد سفر کرد تا با مقامات این کشور رایزنی کند. ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از توقف مذاکرات یک هفته‌ای با طالبان در قطر با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های پاکستانی خبردادند که در این سفر خلیلزاد با مقامات پاکستانی درباره تلاش‌های صلح افغانستان گفت‌وگو می‌کند.

قریشی وزیرخارجه پاکستان به خلیلزاد گفته است که پاکستان به تسهیل تلاش‌های صلح افغانستان ادامه خواهد داد.

دهمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر بار دیگر متوقف شده است تا دو طرف پس از مشاوره با رهبرانشان بار دیگر به میز مذکره بازگردند.

برخی می‌گویند که این مذاکرات به دلیل حمله چهارشنبه گذشته به پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام متوقف شده است.

وزیر خارجه پاکستان: ازسرگیری مذاکرات صلح افغانستان اقدامی خوشایند استدفتر خلیلزاد: سفر نماینده آمریکا به پاکستان به معنی از سرگیری گفت‌وگوهای صلح افغانستان نیستتحلیل| بازی «دست برتر»؛ هم‌آوردی «ملاهبت‌الله» و «ترامپ» در صلح افغانستانسخنگوی اشرف غنی: تلاش احتمالی پاکستان برای امتیاز طلبی از روند صلح افغانستانسخنگوی دفتر سیاسی طالبان: سفر خلیلزاد به پاکستان ربطی به مذاکرات صلح ندارد

با این حال، چندی قبل  داون نیوز نوشت که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خواستار نقش پر رنگ پاکستان و دیگر کشورهای همسایه در صلح افغانستان شد.

وی تصریح کرد: صلح افغانستان اهمیت فراوانی برای دولت کنونی آمریکا دارد و در صورتی که این اتفاق رخ دهد منطقه آسیای جنوبی به ظرفیت عظیم اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.

خلیلزاد افزود: صلح در افغانستان از طریق مذاکرات داخلی میان گروه‌ها باید حاصل شود ولی کشورهای دیگر می‌توانند برای تحقق این مذاکرات نقش آفرینی کنند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر سفر خلیلزاد در 11 مهرماه سال جاری که با سفر هیئت طالبان به پاکستان مقارن شده بود را اتفاقی دانسته بود.

انتهای پیام/.

 

R1447/P36355/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند

۶ مرزبان ایرانی که توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، پس از رایزنی مسئولان انتظامی، به کشور برگشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان بازداشت و به خاک افغانستان برده شدند.

دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد